به کارگران سازنده تاسیسات فوتبال قطرغرامت پرداخت شود. مرگ ٦هزار کارگردر حین کار

سازمان عفو بین‌الملل به همراه چند نهاد دیگر از فیفا خواسته‌ اند تا به هزاران کارگری که در جریان ساخت تاسیسات و ارائه خدمات برای برگزاری جام جهانی امسال در قطر مورد احجاف و فشار قرار گرفتند غرامت پرداخت شود.


سال گذشته نیز سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اتهام‌‌های سنگینی را علیه قطر پیرامون مرگ بیش از ۶ هزار کارگر خارجی مطرح کرده است.این سازمان معتقد است که ربط مستقیمی میان شرایط نامساعد کاری برای کارگران خارجی و فوت تعداد زیادی از آنها وجود دارد.
عفو بین‌الملل می‌گوید بسیاری از کسانی که در قطر کار می‌کردند با شرایط وحشیانه و “سرقت از دستمزد” مواجه بودند.این سازمان از فیفا خواسته است که یک صندوق غرامت به ارزش چهارصد و چهل میلیون دلار ایجاد کند. این مبالغ معادل پولی است که فدراسیون جهانی به عنوان جایزه در این مسابقات در نظر گرفته است.


در گزارش سال گذشته این سازمان تاکید شده بود که علت مرگ کارگران خارجی در کشور میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به طور جدی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار نگرفته و فوت کارگران خارجی در اکثر موارد به عنوان “مرگ طبیعی” توصیف شده است.
لازم به توضیح است سازمان عفو بین‌الملل در چند سال گذشته فیفا را به سکوت در برابر استثمار کارگران سازنده‌ی تأسیسات ورزشی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر متهم کرده بوده. برخی کارگران حتی در معرض بیگاری قرار داشته‌اند.

اینرا هم بخوانید

مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود

پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت …