آتش سوزی در بازارچه اصغری در شهر مهاباد

به گزارش خبرگزاریهای روز جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ برابر با ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ در ساعت ۱۱:۳۰ شب آتش سوزی در بازارچه اصغری مهاباد به وقوع پیوست. این بازارچه حدود ۲۵ سال قبل بوسیله شهرداری با امکانات ناچیز و غیر استاندارد در محله “سنجان آباد” ساخته شد. این مکان به منظور جلوگیری از دستفروشی دستفروشان احداث شده و با قیمت ۵۰ هزار تومان به آنها فروخته شده است. در اثر آتش سوزی حدود ۷۰ مغازه بطور کامل سوخته است. دلیل این آتش سوزی هنوز مشخص نشده است. این حادثه تلفات جانی نداشته اما ۱۰ نقر از مغازه داران یا مردم حاضر در محل در اثر گازگرفتگی مسدوم شده اند. کامیونهای آتش نشانی که مربوط به ۳۰ سال قبل و احتمالا فرسوده شده اند نتوانسته اند مغازه ها را از از این آتش سوزی نجات دهند در نتیجه از مجتمع پتروشیمی و تیپ ۳۶۴ نیز کمک دریافت شد. بنابه خبری از نقده و میاندوآب نیز که در فاصله ۴۸ کیلومتری مهاباد واقع شده است کمک فرستاده شده است. صاحبان این مغازه ها که اجناس لوکس و اجناس خارجی می فروختند همه وسایلشان را از دست داده اند. صاحبان این مغازه ها هیچ کدام بیمه نداشته اند. و دولت ( رژیم جنایتکار اسلامی) نیز حاضر نیست هیچ کمکی به آنها بکند. میزان خسارت ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است. همان روز آتش سوزی دیگری درباغ میکائیلی رخ داده است که میزان خسارت آن مشخص نیست. حدود ۳ هفته قبل نیز مزار محمد ماملی خواننده را با اسپری سیاه رنگ پاشی کرده بودند.
مشخص است که در این شرایط اقتصادی و گرانی که مسبب اصلی مستقیما خود دولت است که با سیاستهای اقتصادی و دزدیهای کلان و رشوه خواریهای مسئولین و شرایط سخت کرونا، صدها خانواده زندگیشان تباه شده و در این شرایط سخت امکان باسازی زندگی برای آنان خیلی مشکل است. در نتیجه از خیرین شهر امداد خواستند که به این خانواده ها کمک کنند که باز مستقیما فشارش به خود مردم وارد خواهد شد.
در ایران دولت در قبال اینگونه وقایع باید مسئول و پاسخگو باشد که هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد و امرشان فقط خالی کردن جیب مردم است. مردم مهاباد باید با راه اندازی تجمعات اعتراضی خواهان پرداخت هزینه و خسارات وارد شده به مغازه هایشان از سوی دولت و نهادهای مربوطه در این شهر باشند.
٢٧ بهمن ۱۳۹۹
ایسکرا ۱۰۸۰

اینرا هم بخوانید

ترامپ یا بایدن؟ماندن جمهوری اسلامی – ادامه بدبختی مردم یا نابودی اسلام سیاسی؟

نه سرمایه داری جهانی و نه دولت آمریکا به فکر کارگران و مردم ایران نیستند. …