آزادی زندانیان سیاسی امر عاجل جبهه آزادیخواهی است

پروین محمدی،‌ نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران، به دادگاه انقلاب کرج احضار شده است.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، در نامه ای از دادگاه به پروین محمدی ابلاغ شده است که روز دوم شهریور در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج برای رسیدگی به شکایت از او به اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” حاضر شود.  همزمان، سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه گزارش داد که علی نجاتی،‌ عضو این تشکل، به اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام متهم شده است.

این دو مورد از تازه ترین موارد توطئه چینی رژیم اسلامی بر علیه فعالین کارگری است. قتل  علیرضا شیرمحمد‌علی در زندان چنان موجی از تنفر را در جامعه سرریز کرد که رژیم اسلامی مجبور گردید مصطفی محبی، مدیرکل زندان‌های استان تهران، یعنی یکی از پادوهای دست چندم جنایتکار خود را از کار برکنار سازد تا بزعم خودش فشار افکار عمومی را کمتر کند. از دیماه ۹۶ تاکنون چندین تن از زندانیان تحت عنوان “خودکشی” در زندانها توسط عوامل رژیم اسلامی به قتل رسیده اند. بالا رفتن آمار زندانیان مبتلا به سرطان، قطعا اتفاقی نمی باشد. این جنایتکاران برای حذف فیزیکی زندانیان حالا به عناوین مختلف، از هیچ اقدامی رویگردان نبوده اند.

اکنون روشن است که رژیم اسلامی برای مقابله با موج اعتراضات کارگری، بی مهابا فعالین و رهبران کارگری را دستگیر و خانواده های آنها را برای به سکوت کشاندن، تحت فشار میگذارند. دستگیری جعفر عظیم زاده و در حبس ماندن دستگیر شدگان اول ماه مه، آخرین نمونه های اعمال سرکوبگرانه وحوش اسلامی برای مقابله با جنبش کارگری است. مردم در برابر موج دستگیری ها ساکت ننشستند. نمونه آن کمپینی است که در داخل ایران برای آزادی دستگیر شدگان هفت تپه براه افتاده است. به یمن تلاشهای فراوان در خارج کشور، هم اکنون سپیده قلیان و اسماعیل بخشی در محافل بین المللی چهره های شناخته شده ای میباشند. همین امر را میتوان به ابزار فشاری برای آزادی آنها تبدیل ساخت و به کمپین داخل کشور یاری رساند. قطعا کمپین برای آزادی زندانیان سیاسی کمپین وسیعتری است که باید برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی تلاش نماید. این از عرصه هایی است که عقب راندن رژیم اسلامی از آن، بلافاصله به پیشروی جنبشی ترجمه خواهد شد که برای برقراری آزادی و رفاه جامعه، در کمین رژیم اسلامی نشسته تا سرنگونش کند.*

کارگر کمونیست ۵۷۹

محمدرضا پویا

اینرا هم بخوانید

اخراجهای میلیونی

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران می‌گوید که قدرت خرید کارگران به نصف …