آمریکا: بانک‌های اماراتی به تحریم‌ها پایبند باشند

یک هئیت بلندپایه آمریکا هفته آینده به امارات سفر خواهد کرد تا به شرکت‌ها و بانک‌های خصوصی این کشور در مورد نقض تحریم‌های تجاری علیه ایران هشدار دهد.

خبرگزاری رویترز امروز، پنج‌شنبه ١٨ آذر (٩ دسامبر) در گزارشی بە نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت که دولت بایدن با اعزام هیئتی بلندپایه به امارات در پی تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران است.

به گفته رویترز هیئت آمریکایی را آندریا گاکی، رئیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا همراهی خواهد کرد. در این سفر قرار است به بانک‌های اماراتی که با ایران تجارت دارند و تحریم‌ها را رعایت نمی کنند، هشدار داده‌ شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است که ایالات متحده شواهدی مبنی برعدم پایبندی بانک‌ها به تحریم‌ها دارد و در آینده ممکن است این بانک‌ها به همین دلیل از سوی آمریکا مجازات شوند.

به نوشته رویترز “اگرچه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای، برنامه موشکی و جنگ‌های نیابتی ایران در منطقه” امارات را نگران کرده است، اما ابوظبی در پی تشدید ارتباط خود با تهران است.

روابط امارات با ایران

امارات متحده عربی کە در سال‌های گذشته روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران نداشته است، سال ۲۰۱۸ پس از خارج شدن دونالد ترامپ از برجام اعلام کرده بود که به طور کامل از تحریم‌های آمریکا برعلیه جمهوری اسلامی ایران پیروی می‌کند.

در حالی کە جو بایدن در پی تشدید تحریم‌ها علیه ایران است، شیخ طنحون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی روز دوشنبه، ۱۵ آذر برای ملاقات با همتای ایرانی وارد تهران شد.

بنا بر این گزارش‌ها، مشاور امنیت ملی امارات در دیدار با شمخانی گفته است: «توسعه روابط گرم و برادرانه میان ابوظبی و تهران در ردیف اولویت‌های امارات متحده عربی است.»

خبرگزاری آلمان در گزارشی درباره سفر مشاور امنیت ملی امارات به تهران با استناد به ناظران سیاسی این رویداد را در مسیر تلاش‌های دولت ابراهیم رئیسی برای بهبود روابط با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در نهایت کاهش اختلاف‌ها با عربستان سعودی ارزیابی کرد.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

مقام اسرائیلی: حمله در اصفهان انجام شد. صدای انفجار در تبریز. ادعای رسانه های حکومتی

*اسرائیل می گوید به اهدافی در اصفهان حمله کرده است. انفجار در وادی رحمت تبریز …