آمریکا به ترکیه: اسلحه‌ای که به کُردهای سوریه دادیم را پس خواهیم گرفت

منابعی در وزارت دفاع ترکیه پنجشنبه 22 ژوئن اعلام کردند جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به همتای ترکیه‌ای خود گفت که کشورش پس از شکست گروه داعش، اسلحه‌ای که به واحدهای حمایت از خلق (کرُد) داده است را پس خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این منابع گفتند که متیس در نامه‌ای که برای فکری اشیق وزیر دفاع ترکیه فرستاده و در آن آنده است که ایالات متحده، گزارشی ماهانه از اسلحه‌ای که به واحدهای حمایت از خلق داده است را در اختیار آنکارا خواهد گذاشت.

روابط میان آمریکا و ترکیه به دلیل حمایت واشینگتن از واحدهای حمایت از خلق (کُرد)، تنش آمیز شد. ترکیه، واحدهای حمایت از خلق (کُرد) را، گروهی تروریستی و امتداد حزب کارگردان کُردستان (پ.ک.ک) می‌داند. آنکارا نگران آن است که کُردها اقدام به برپایی منطقه‌ای مستقل در شمال سوریه کنند که این می‌تواند شورشیان کُرد جنوب ترکیه را به اقدام‌های بیشتر علیه دولت آنکارا، تشویق کند.

منابع آگاه گفتند که متیس در نامه‌ای که برای اشیق فرستاده، تاکید کرده است که ایالات متحده، تمام اقدام‌های لازم برای رفع نگرانی‌های امنیتی ترکیه را اتخاذ خواهد کرد. او همچنین افزود که عرب‌ها، 80 درصد از نیروهایی را تشکیل می‌دهند که در نبرد آزاد سازی الرقه از تصرف گروه داعش مشارکت می‌کنند.

واحدهای حمایت از خلق (کُرد) بخش اصلی ائتلاف سوریه دمکراتیک را تشکیل می‌دهند که از در نبرد آزاد سازی الرقه از تصرف داعش، از حمایت ایالات متحده برخوردار است. ترکیه اعلام کرده که به هرگونه تهدید از سوی واحدهای حمایت از خلق (کُرد) واکنش نشان خواهد داد.
العربیه

اینرا هم بخوانید

وکیل توماج صالحی از صدور حکم اعدام برای موکلش خبر داد

وکیل توماج صالحی گفته است که دادگاه این خواننده معترض را به اتهام فساد فی‌الارض …