اجازه بدهید تا پرچم شیر و خورشید و منافع ملی را با زبان ساده توصیخ دهم

 برای  بدست آورند سود
باید  شعور  را   کوچانید
درخت جهل و بی رحمی را کاشت
برکت سرمایه  و سود
در  همین لجنزار است
سمپاشی  احزاب  سلطنت طلب  و احزاب  دست راستی که  با واژه های جعلی وطن و ملت و منافع ملی و… سر مردم شیره  می مالند باید پاسخ درستی  داد. هر موقع  اعتراضات در ایران پا می گیرد سلطنت طلب ها  و احزاب دست راستی تلاش میکنند آن را به  انحراف  بکشند. علیرغم  نقد من به ماهیت پرچم این جنبش راست، پاسخ به چند  سوال در  مورد آن را ضروری می دانم.
من قصد گرفتن باور کسی را ندارم
من میخواهم این باورها را به باد تمسخر یا به چالش بکشمو نقد کنم.
زیرا پرچم این جنبش معنا دارد و من سعی می کنم معنای واقعی آن را بنویسم   .
امیدوارم  مخاطبین من انسانهای آنقدر آگاه و مطلع باشند که از انتقاد دلشان نلرزد، نترسند و درک کنند و  بفهمند که انتقاد کننده  چی می گوید و چه دلیلی باعث شده او به این میدان پا بگذارد. من میخواهم راستی و درستی و حقیقت را به مخاطب بگویم.اشکال این کار کجاست که تعدادی پرچم پرست و راست جنبش ناسیونالیسم ایرانی این چنین عصبانی شده است.!؟
صرفنظر از احساس وطن پرستی و احساس ناسیونالیستی/ مانع  پیش رفت  و اجرای عدالت و انسانیت  در جامعه ما ایرانیها، یک مولفه دیگری به نام مذهب وجود دارد که همیشه متحد ناسیونالیسم ایرانی بوده و با تکیه بر احساساست ( وطنی )  شیخ  و شاه  میکروب پراکنی می کنند و جامعه را به سوی جهل  و عدم  عدالت  سوق می دهند .
شیخ  و شاه  باهمند. همچون  مارهای سمی در شرایط متفاوت بنابه ضرورت زمانه، گاها تک رو و گاها  متحد هستند  و حرکاتشان کاملا آگاهانه است. زیرا این دو تاریخ استبداد و خونریزی و نابرابری و اعدام و بی حقوق کردن مردم در ایران را ساخته اند. تمام تاریخشان را اگر نگاه کنیم بجز این یافت نمیشود. همگان میدانند این دو جنبش در تحمیل فقر و سرکوب و بی عدالتی و…. دارای یک ماهیت بوده اند. اما در تاریخ معاصر هر بار یکی از آنها دست بالا داشته و آن یکی متحدش بوده است در عین حال برای سهم بری با همدیگر رقابت دارند. همانند دو جنای فعلی جمهوری اسلامی عمل میکنند. هم رقیبند و هم در مقابل مردم متحد همدیگر.
سیستم  مورد دفاع هر دو همان  سیستم است. فساد و اختلاس/فرهنگ لمپنی و نبود عدالت اجتماعی اختناق شکنجه و اعدام وجنایت ، کشتن مخالفان و…
 راستی برای رسیدن به عدالت چه کار باید کرد. در حالیکه آنها هم پول و هم رسانه و هم حامی خارجی مانند آمریکا و انگلیس و… دارند. مثلا روزی دولتهای صاحب نفود برای حفظ منافعشان  یک سوپاپ  اطیمنان با هزینه هنگفت  و برای مهندسی افکار ایرانیان توسط  دولت انگلیس با همکاری  سازمان سیاه  تلویزیونی به نام  ” من وتو”  با برنامه های متفاوت و با همکاری غیر مستقیم بی بی سی شروع به راه اندازی کردند. دهها رسانه دیگر را برای لانسه کردن شخصیتهای جنبش راست راه اندازی کردند.
“روزی میرحسین و کروبی را بزرگ کردند و امروز میخواهند مریم رجوی و رضاپهلوی” را به مردم بخورانند.
همان  شیوه کاری  که در گذشته بی بی سی  برای خمینی انجام داد امروز تمام رسانه های دولتی و غیر دولتی راست دارند برای رضا پهلوی انجام میدهند. اما این بچه شاه و میانسال تشنه قدرت متوجه نیست جامعه امروز ایران کمتر شباهتی به سال 57 دارد و رسانه های رسمی دولتها و …. آن جایگاه و قدرت را ندارند.
 دولتهای غربی از جمله آمریکا و قتی که شاه واقعا رفتنی شد  و متوجه شدند که نمیشه او را بر مسند قدرت نگهداشت خمینی  را زیر نور افکن گرفتند. با این شعار که کمونیستها هم  اجازه  فعالیت دارند و با شعار اتحاد اتحاد  او را به ایران آوردند. اینبار مردم دست همه آنها را خوانده و یک بار دیگر آن سناریو تکرار نخواهد شد.
حالا چرا پرچم ؟ مگر این اعتراضات به  پرچم ربط دارد!
در خارج از کشور تجارت پرچم ابتداد توسط  شیادی به اسم داریوش همایون راه افتاد و پرچمی که هزینه اش  یک  دلار بود به ایرانیان خارج از کشور به قیمت صد دلار  فروخته می شد.
خریداران  پرچم!
سه دسته از ایرانیان  که باید این پرچمها را می خریدند و ناآگاهانه  در دام رسانه ها  افتادند و از آنها  بهره  برداری سیاسی شد.
دسته اول ایرانیانی بودند که به ایران رفت و آمد داشتند یا به سفارت جمهوری اسلامی به دلیلی در رفت وآمد بودند و هستند.این افراد چون از سوی  انسانهای  مدرن و آزایخواه  مورد سرزنش  بودند  که برای رهایی از حقارت واحساس سر افکندگی  تمام  خونه  خود را با پرچم شیر وخورشید  پر کردند و قدم به قدم در دام  سلطنت طلبها افتادند .
دسته دوم  احزاب دست راستی هستند  اینها بقال صفتند برای جمع آوری  نیرو با پرچم  به اسم نجات ایران و باتکیه بر احساسات ملی  ایرانیان نا آگاه
 را شکار می کردند.
دسته  سوم  پناهجویان غیر سیاسی و بی افقند که به دام احزاب  دست راستی سلطنت طلب افتاده  و فکر می کنند که می شود  با آن  کیس درست کرد تا شاید   اقامت  بگیرند.
این افراد  نا آگاهانه  تبدیل  به خبرنگار دست راستی میشوند .در اعتراضات  عکس می گیرند  خبر نگار می شوند در دنیا مجازی با پرچم  شیر و خورشید  صفحه درست می کنند  تا  توجیهی  برای پناهنده گی و داشتن  مدرک برای گرفتن اقامت  داشته باشند!  اینها نا آگاهانه در این دام افتادند.
روز گار غریبی  است تعصباب کور افکار  ناسیو نالیستی کور بدور از عقلانیت هر فاجعه ای ممکن است  بیافریند.  از چاه به  چاله سقوط  کردن و در دام حماقت  یک مشت آدم مافیایی که با جمهوری اسلامی در حال مماشاتند یا بده بستان دارند  و اعتراضات  مردم رابه انحراف می کشند.
متاسفانه پرچم پولساز است که  خریدارانش همچون کتاب قران  نه  ریشه آن را  می شناسند  و نه معنا آنرا میدانند  فقط خود را  با آن  تداعی  می کنند.

اینرا هم بخوانید

آيا انسانیت در جهان امروزی دفن شده است؟ شمی صلواتی

آيا جهان امروزی، قبرستان شعور انسانی و حقوق بشر است؟آيا بی رحمی و بی تفاوتی …