ادامه حملات هوایی ارتش مصر علیه گروه‌های وابسته به القاعده در لیبی

منابع العربیه در لیبی روز دوشنبه 29 ماه مه 2017 از حملات جدید جنگنده‌های مصر علیه مواضع «مجلس شورای مجاهدین» گروه وابسته به القاعده در شهر درنه و حومه آن خبر دادند.

ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی روز یکشنبه 29 می از تمام واحدهای نظامی مستقر در غرب و جنوب این کشور خواست تا برای دفاع از آنچه او به «نیروهای ملی» در حال مبارزه با افراط گرایی در طرابلس عنوان کرد، خود را آماده کنند.

ارتش لیبی روز یکشنبه تایید کرد که حملات هوایی مصر در روزهای به گروه‌های وابسته به القاعده در لیبی با هماهنگی کامل با فرماندهی ارتش لیبی صورت گرفته است. ارتش لیبی همجنین فاش کحرد که حملات هوایی مصر مقر فرماندهی «مجلس شورای مجاهدین» درنه و پادگان بشر وابسته به گروه موسوم به «شورای مجاهدین» که به القاعده وابسته است را مورد هدف قرار دادند.

جنگده‌های مصری روز جمعه 27 ماه مه در پاسخ به حمله گروههای تروریستی به یک اتوبوس حامل مسیحیان قبطی در المنیا که به کشته شدن 29 نفر از جمله تعدادی کودک و زن شد، حملات هوایی به مواضع گروههای تندرو وابسته به القاعده را آغاز کرد.

شکست شبه نظامیان در طرابلس توسط نیروهای «وفاق ملی»

نیروهای وفادار به حکومت «وفاق ملی» اعلام کردند که روز یکشنبه یک حمله گسترده از سوی گروه‌های مسلح وفادار به دولت غیر قانونی «خلیفه الغویل» به طرابلس را پس از نبردی شدید با شکست مواجه کردند.

نیروهای حکومت شرعی اعلام کردند که در این درگیری که به شکست مهاجمان منتهی شد، 52 نفر از نیروهای مسلح حکومت قانونی کشته شدند.العربیه

اینرا هم بخوانید

صدیقه وسمقی از زندان اوین: سیاست حجاب اجباری یک سیاستِ شکست خورده است

صدیقه وسمقی از زندان اوین: سیاست حجاب اجباری یک سیاستِ شکست خورده است. وی در …