ارتش عراق : پیشروی در غرب موصل “تا مرز سوریه”

ارتش عراق اعلام کرده که در جریان حمله به مناطق تحت کنترل “دولت اسلامی” در موصل، محله‌ای دیگر را از این گروه تروریستی باز پس گرفته است. شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران از پیشروی “تا مرز سوریه” خبر داده‌اند.

یکی از سخنگویان فرماندهی ارتش در عملیات موصل روز دوشنبه (۲۹ مه/ ۸ خرداد) اعلام کرد که سربازان توانسته‌اند به اهداف خود در غرب موصل نفوذ کنند. هواپیماهای نظامی عراقی نیز در این عملیات با پخش اعلامیه‌هایی از ساکنان غیرنظامی محل خواسته‌اند تا مناطق درگیری را ترک کنند.

“۱۳۰غیرنظامی در بمباران موصل کشته شده‌اند”

هم‌زمان خبرگزاری رویترز به نقل از نیروهای “حشد الشعبی” گزارش داده که آنها با تصرف تعدادی از روستاهای تحت کنترل داعش در غرب موصل، در جهت مرز سوریه پیشروی کرده‌اند. نیروهای “حشد الشعبی” (بسیج مردمی) شبه‌نظامیان شیعه‌ی عراقی مورد حمایت ایران هستند.

این شبه‌نظامیان شیعه اعلام کرده‌اند که با ورود به “آخرین روستای مرزی” (ام جفیض) این روستا را از نیروهای داعش پاکسازی کرده و از روز سه‌شنبه “پاکسازی کامل” مناطق مرزی عراق با سوریه را آغاز خواهند کرد.

بخش غربی دومین شهر بزرگ عراق، آخرین مقر گروه تروریستی “دولت اسلامی” (داعش) در این کشور است. جهادگرایان توانستند موصل را در تابستان ۲۰۱۴ میلادی به تصرف خود درآورند. ارتش عراق در ماه اکتبر ۲۰۱۶ عملیات بازپس‌گیری این شهر را آغاز کرد.

رود دجله دو بخش غربی و شرقی موصل را از هم جدا می‌کند. ارتش عراق توانست بخش شرقی شهر را در ژانویه سال ۲۰۱۷ آزاد کند. عملیات ارتش برای آزادسازی بخش غربی موصل نیز که از تراکم جمعیت بالایی برخوردار است، در ماه فوریه آغاز شد.رادیوآلمان

اینرا هم بخوانید

تلاش‌ جمهوری اسلامی برای جلوگیری از فعالیت استارلینک در ایران ادامه دارد

گزارش‌های تازه حکایت از ادامه تلاش و پیگیری جمهوری اسلامی برای قطع اینترنت ماهواره‌ای استارلینک …