از کارگران کشت و صنعت مهاباد حمایت کنیم

بیش از سه هفته است که کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد بیرون مجتمع به نشانه اعتراض چادر زده‌اند. این کارگران می گویند مذاکرات با کارفرما و مقامات محلی بی‌نتیجه بوده‌است. خواست این کارگران پرداخت فوری ١٦ ماه دستمزد معوقه و حق بیمه شان است. کارگران به دلیل سرمای شدید آتش روشن کرده‌اند و به صورت شیفتی چهل و یا پنجاه نفر در این چادرها حضور دارند.

مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد از ٤ شرکت کشت و صنعت، مجتمع دامداری و صنعتی، سردخانه زمزم، همامرغ مهاباد تشکیل شده است که هم اکنون بیش از ١٠٠ کارگر در این ٤ مجموعه مشغول به کار هستند. این کارگران به اضافه کارگران اخراج شده بیش از ٥٠٠ میلیارد تومان مزد، مزایای مزدی و سنوات از این ٤ شرکت طلبکارند. علاوه بر دستمزدها بیمه این کارگران پرداخت نشده و با مشکل تمدید دفترچه های بیمه شان روبرو هستند. کارگران میگویند تا وقتی پاسخ نگیرند به تجمع و اعتراض خود ادامه خواهند داد.

کارگران کشت و صنعت مهاباد در یکسال گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای شغلی دست به تجمع زده اند.

دولت و کارفرماها با پرداخت نکردن بیش از ١٦ ماه از حقوق و مزایای شغلی کارگران کشت و صنعت از عملی کردن خواستهای کارگران سرپیچی میکنند. و جنگ فرسایشی  را با کارگران انجام میدهند. سکوت مقامات دزد و مزدور جمهوری اسلامی در مهاباد و عدم رسیدگی به خواستهای کارگران باید با حمایتهای کارگران، مردم مهاباد و خانواده های آنها جواب بگیرد.

دولت باید فوری حقوق های پرداخت نشده و مطالبات مزدی بیش از ١٠٠ کارگر کشت و صنعت مهاباد را پرداخت کند!

دیدار و سفر به محل تجمع  کارگران کشت و صنعت مهاباد  تقویت عملی این مبارزه است. از همه مردم مهاباد میخواهیم کارگران کشت و صنعت را تنها نگذارند و به هر شکل ممکن از آنها حمایت کنند. شهر مهاباد باید یکپارچه به حمایت از خواست های عادلانه کارگران برخیزد و این مبارزه را متحدانه به پیروزی برساند.

حضور فعال خانواده های کارگران کشت و صنعت مهاباد در این مبارزه فاکتور تعیین کننده برای به پیروزی رساندن  آن است. خانواده ها میتوانند مانند خانواده های کارگران معدن سنگ آهن بافق در مرکز شهر و یا در مقابل یکی از ادارات دولتی چادر بزنند و توجه مردم شهر را به این اعتراض مهم جلب کنند.

هم اکنون کارگران کشت و صنعت مهاباد  اعتراض مشترک و متحدانه ای را هدایت میکنند. متکی کردن این تجمع اعتراضی به جلسات مجمع عمومی، اراده و قدرت اعتراضات کارگران را بالا برده و در تقویت اعمال اراده جمعی بر توان و قدرت اعتراض میفزاید.

 

نسان نودینیان

١٤ دی ١٣٩٥

٢ ژانویه ٢٠١٧

 

ایسکرا  ۸۶۵

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …