اسرائیل طی پنج سال به بیش از ۴۰۰ موضع مرتبط با هم پیمانان ایران در سوریه حمله کرده است

روزنامه آمریکایی وال‌استریت جورنال گزارش داده که اسرائیل از سال ۲۰۱۷ به بعد بیش از ۴۰۰ بار به مواضع ایران و هم‌پیمانان تهران در سوریه و دیگر نقاط خاورمیانه حمله کرده است.

به نوشته این روزنامه آنچه که اسرائیل «جنگ بین جنگ‌ها» علیه ایران می‌نامد، دیگر تنها شامل سوریه نیست و اکنون به سراسر خاورمیانه، از جمله عراق گسترش یافته و به حملات دریایی و نبرد پهپادی و موشکی نیز سرایت کرده است.اسرائیل «جنگ بین جنگ‌ها» را بازدارندگی در برابر ایران و تضعیف توان ایران در ضربه زدن به اسرائیل در صورت وقوع جنگ بزرگ‌تر توصیف کرده‌است. اسرائیل غیر از سوریه، در دوره اخیر، از روی نگرانی از گسترش توان پهپادی ایران، با ریزپهپادهای موسوم به کوادکوپتر به پایگاه پهپادی سپاه پاسداران در کرمانشاه حمله کرد و ایران نیز چهار هفته بعد، پایگاهی در اربیل را برای مقابله با «حضور جاسوسان اسرائیلی» در اقلیم کرد عراق موشک‌باران کرد.

*****

روزنه: حملات اسرائیل به دار و دسته های تروریست مورد حمایت ایران در سوریه،نوار غزه و جنوب لبنان، بخشی از استراتژی جنگی این کشور برای مقابله با حضور و نفوذ نظامی ایران است. دخالت نظامی ایران در سوریه در حمایت از رژیم اسد، سازماندهی گروههای تروریست اسلامی حزب الله، جهاد اسلامی و سایر دار و دسته های تروریستی برای حملات نظامی به اسرائیل، یک تهدید امنیتی برای اسرائیل بوده و به همین خاطر اسرائیل وارد این جنگ با رژیم و دار و دسته های مورد حمایت این رژیم شده است.

جمهوری اسلامی شعار نابودی اسرائیل را میدهد و تروریستهای اسلامی که مورد حمایت رژیم هستند، در راستای این سیاست ایران برای نابودی اسرائیل می جنگند. گسترش حملات اسرائیل به مواضع ایران و حامیانش نه فقط در حاشیه مرزهای این کشور، بلکه خارج از مرزهایش و بعضا در بیخ گوش حکومت، هشداری به سیاستهای ضد اسرائیلی رژیم است. در ماههای اخیر اسرائیل بدنبال بهبود روابطش با برخی کشورهای عربی، نفوذش در منطقه را افزایش داده و فشارهای مضاعفی بر جمهوری اسلامی وارد کرده است. جمهوری اسلامی در منطفه خاورمیانه زیر فشار شدید رقبای منطقه ای قرار دارد. در طول چهار دهه گذشته جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه از بانیان تروریسم اسلامی و دولتی و بر افروزنده جنگ ها بوده است.

هزاران نفر از مردم قربانی این جنگهای مذهبی وقومی شده اند. در این میان اسرائیل هم به بهانه “مبارزه با تروریسم”، بارها مناطق فلسطینی نشین را مورد حملات بمبارانهای کور قرار داده است. نتیجه این بمباران ها کشتار مردم بی دفاع و بی پناه در این مناطق بوده است. سیاست بمباران مناطق مسکونی توسط اسرائیل را باید محکوم کرد. پایان دادن به تروریسم اسلامی و جنگ های منطقه ای، راهی جز پایان دادن به عمر ننگین این حکومت تروریستی و به زیر کشیدن کل بساط جمهوری اسلامی ندارد. سرنگونی جمهوری اسلامی به قدرت انقلاب رهایی بخش مردم ایران، پایان تروریسم اسلامی خواهد بود .

اینرا هم بخوانید

“جلوگیری” از زمین خواری۳۰۰۰ میلیاردی در گیلان. صدور سند مالکیت برای دولت!

خدائیان؛ رئیس سازمان بازرسی از سنددار شدن اراضی برکه پریان گفته است:”با پیگیری سازمان بازرسی …