اطلاعیه انقلاب زنانه: به کارزار “تکثیر دختر خیابان انقلاب” بپیوندید و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط “ویدا موحد” دختر انقلاب شوید

ویدا موحد، زن 31 ساله ای که ششم دی در خیابان انقلاب، حجاب از سر برداشت و با اهتزاز آن، چون پرچم آزادیخواهی و برابری طلبی، مخالفت علنی خود را به حجاب اجباری نشان داد، نه تنها پایه های نظام جمهوری اسلامی را بیش از پیش به لرزه درآورد بلکه جهان را تکان داد؛ زن جوانی که 31 سال به نام ویدا موحد شناخته می شد، اما از یک روز به بعد در سراسر دنیا به نام “دختر انقلاب” شناخته می شود.

امروز این زن جوان که به نماد قدرتمند انقلاب زنانه، و یکی از نمادهای بی چون و چرای انقلاب مردم ایران تبدیل شده است، زیر تیغ سرکوب جمهوری اسلامی بسر میبرد. حکومت زن ستیز و سرکوبگر جمهوری اسلامی تصور میکند با دستگیری و بازداشت سمبل های مقاومت و مبارزات در ایران می تواند زنان و مردم حق خواه ایران را ساکت کند.

اما جامعه نه تنها ساکت نشده و نمی شود، نه تنها از جمهوری اسلامی در مورد دختر انقلاب، به جد بازخواست کرده است، بلکه با تکثیر دختر انقلاب، آشکارا اعتراض خود را به حجاب این ابزار بردگی و تحقیر زن، به قوانین تبعیض آمیز و زن ستیز، به سرکوب زنان و فعالین، و به کلیت جمهوری اسلامی نشان میدهد.

این روزها علیرغم سرکوبها و چنگ و دندان نشان دادن حکومت اسلامی، اقدامات مختلفی برای اعتراض سراسری به حجاب و نیز در همبستگی با دختر انقلاب صورت گرفته است؛ امروز جامعه در شهرهای مختلف اقدام به تکثیر دختر انقلاب کرده است؛ زنان بسیاری با برداشتن حجاب از سر، در اماکن عمومی اقدام به مخالفت علنی با حجاب کرده اند و مردان بسیاری شالها و روسری هایی را در خیابانها به اهتزاز در می آورند. این یک مبارزه علنی، قدرتمندانه و سراسری علیه حجاب و تبعیض و نابرابری و ستم بر زن و در  راستای سرنگونی جمهوری اسلامی است.

همراهان آزادیخواه و برابری طلب انقلاب زنانه! به کارزار “تکثیر دختر خیابان انقلاب” بپیوندید و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط دختر انقلاب و دیگر بازداشت شدگان اعتراضات سراسری شوید.

 

انقلاب زنانه
5
بهمن 96

اینرا هم بخوانید

فراخوان به ایرانیان مقیم خارج: با تمام قوا در حمایت از زنان در ایران به میدان بیاییم!

جمهوری اسلامی بار دیگر گشت ارشادش را به خیابان آورده و در سراسر کشور به …