اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: در مقابل احضارها و دستگیری ها تلاش برای تجمعات اول مه را گسترش دهیم

در آستانه یازده اردیبهشت روز جهانی کارگر، نهادهای سرکوب حکومت طبق روال هر ساله شان به احضار و تهدید فعالین کارگری و فعالین عرصه های مختلف اجتماعی روی آورده اند.

روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت اطلاعات سپاه در شهر سنندج شیث امانی از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را پس از احضار تلفنی مورد بازجویی و تهدید قرار داد. بازجویان اطلاعات سپاه به شیث امانی اعلام کرده‌اند که برای وی پرونده قضایی تشکیل شده است. در همین روز مظفر صالح‌نیا از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از احضار تلفنی توسط ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج به مدت بیش از ۲ ساعت مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت و همزمان خبر دستگیری شماری از فعالین کارگری و اجتماعی سرشناس در شهرستان بانه انتشار یافت. تاکنون تعداد قابل توجهی از فعالین کارگری و فعالین معلمان و دیگر فعالین اجتماعی احضار و تهدید شده اند.

بر کسی پوشیده نیست که نهادهای اطلاعاتی حکومت در وحشت و هراس از برگزاری روز جهانی کارگر به تکاپو افتاده اند تا مانع برگزاری مراسم های اول مه بشوند. تلاشهای حکومت و اطلاعات سپاه برای ایجاد مانع در برگزاری روز جهانی کارگر در حالی صورت می گیرد که فضای اعتراضی بخشهای مختلف مردم علیه حکومت اسلامی وارد فاز تعرضی تری شده است. حاکمان اسلامی و نهادهای سرکوب این رژیم بخوبی دریافته اند که اعتراضات بخشهای مختلف مردم ابعاد وسیع و بی سابقه ای یافته است. اعلام حضور وسیع معلمان در هفته معلم و فراخوان به شرکت در مراسم روز جهانی کارگر، فراخوان بخشهای مختلف کارگری برای بلند کردن پرچم مطالباتی خود، حضور دانشجویان و دیگر بخشهای مختلف مردم برای نشان دادن یک نمایش پر قدرت و باشکوه، خواب را از چشمان مفتخوران اسلامی ربوده است.

کارگران، مردم آزاده!

بهترین پاسخ به احضار و تهدید و دستگیری فعالین، برگزاری هرچه باشکوه تر اول مه است. حضور معلمان و خانواده های آنها، کارگران و خانواده هایشان، اولیای دانش آموزان و سایر مردم معترض در تجمعات روز جهانی کارگر موثرترین راه به شکست کشاندن این اقدامات سرکوبگرانه است. تلاش حکومت برای مقابله با مراسم های اول مه را با تلاش دو چندان برای حضور قدرتمند و هر چه توده ای تر شدن تجمعات اول مه میتوانیم در هم شکنیم. به میدان بیاییم و روز جهانی مان را به روز اعتراض قدرتمند به فقر و محرومیت و گرانی و اعتراض به احضار و تهدید و دستگیری تبدیل کنیم!

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

۲۹ آوریل ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

کمپین برای آزادی کارگران زندانی: اخباری از کارگران و معلمان زندانی و احضارها و کارزارها

– یکی از کارگران ساختمانی به نام نوروز رخداد، در دهدشت برای روز ۱۴ فروردین  با اتهامات  …