اطلاعیه ۷- اعتراضات،ادامه اعتراضات ضد حکومتی در شهرهای مختلف

اعتراضات مردمی علیه سونامی گرانی و فقر و بی تامینی و بساط مافیایی جمهوری اسلامی ادامه دارد. جمهوری اسلامی وحشت زده از این اعتراضات نیروهای سرکوب خود را در شهرهای مختلف مستقر کرده و فضای شهرها از جمله شهرهای تهران، سنندج، مهاباد، شهرکرد بسیار امنیتی است. فراخوان تجمعات در شهرهای مختلف امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت نیز منتشر شده است. خبرها از درگیری امروز مردم ایلام با نیروهای سرکوبگر حکومت در خیابان پاسداران جنب مسجد والی گزارش میدهند.

چهارمحال و بختیاری و از جمله شهر کرد و جونقان از کانون های داغ اعتراضات مردمی است. مردم با شعارهای مرگ بر خامنه ای، مرگ بر رییسی و مرگ بر دیکتاتور و آخوند باید گم بشه به خیابان آمدند. در این دو شهر اعتراضات بطور متوالی جریان دارد. نیروی سرکوبگر حضور وسیعی دارند و خبرها حاکی از درگیری‌ شدید مردم با نیروهای سرکوبگر است. روز ۲۷ اردیبهشت در جونقان در جریان اعتراضات خیابانی مردم، نیروهای یگان ویژه یکی از جوانان شهر بنام جمشید مختاری جونقانی را با شلیک گلوله به‌قتل رساندند. پس از قتل جمشید مختاری درگیری‌ها شدت گرفته و صدای ممتد تیراندازی بلند شد و اکنون شهر یکپارچه خشم و اعتراض است.

در شهر اردل در این استان در روز ۲۶ اردیبهشت جوانان یکی از ماشین های نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. در شهر باباحیدر در استان چهارمحال و بختیاری است در روز ۲۷ اردیبهشت مراسم خاکسپاری بهروز اسلامی از کشته شدگان اعتراضات مردمی به صحنه اعتراض جمعیت انبوهی از مردم معترض تبدیل شد.

حکومت از ترس گسترش اعتراضات در باباحیدر امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت نیرو و تانک از اصفهان به این شهر انتقال داده است. بنا بر خبرها در باباحیدر و فارسان، همراه اول و ایرانسل قطع شده است و تنها وای فای کار میکند. در جونقان نیز شهر حالت حکومت نظامی پیدا کرده و اینترنت قطع است .

روز ۲۷ اردیبهشت مردم شهر گلپایگان و کازرون نیز به اعتراضات پیوستند. در گلپایگان مردم بسیاری به خیابان آمدند و شعارهای ضدحکومتی سر دادند. در این حرکت اعتراضی مردم شعار میدادند: مرگ بر دیکتاتور، رئیسی حیاکن مملکتو رهاکن، حکومت سپاهی نمی‌خوایم نمی‌خوایم، مرگ بر رئیسی، توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه، ننگ ما ننگ ما دولت الدنگ ما، رئیسی دروغگو حاصل وعده‌هات کو، هموطن داد بزن حقتو فریاد بزن، نه تفریح نه پیشرفت، جوونیمون هدر رفت. در کازرون جوانان شهر با روشن کردن آتش با نیروهای سرکوب حکومت درگیر شدند.

روز گذشته همچنین در شول آباد الیگودرز(لرستان) مراسم خاکسپاری پیش‌علی حاجیوندی که با گلوله پاسداران در منزلش به قتل رسید به صحنه اعتراض و درگیری مردم خشمگین با نیروهای سرکوب تبدیل شده و مردم سرکوبگران را فراری دادند.

اینترنت در بسیاری از شهرها و از جمله در استانهای چهار محال و بختیاری و خوزستان و شهرهای بسیاری دیگر بشدت ضعیف شده است.

جمهوری اسلامی تلاش دارد با سرکوب و دستگیریهای وسیع جلوی گسترش اعتراضات مردمی را بگیرد. در همین مدت شمار بسیاری از مردم معترض در شهرهای مختلف بازداشت شده اند. از سوی دیگر دستگیری معلمان ادامه دارد و تعدادی از رانندگان بی آرتی نیز بازداشت شده اند. اتحاد مبارزاتی برای آزادی دستگیرشدگان، اعتصابات حمایتی بخش های مختلف در همبستگی با مبارزات یکدیگر، اعلام همبستگی های جمعی با مبارزات مردمی و اعتراضات جاری در مراکز کارگری همه و همه اقدامات مهمی در جهت متحد کردن و قدرت بخشیدن به اعتراضات جاری است. با قدرت مبارزاتمان میتونیم با سرکوبگری ها مقابله کنیم و در زندانها را بگشاییم.

سرنگون باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸ مه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

گروسی: ایران تنها چند هفته با دستیابی به اورانیوم کافی برای ساخت بمب اتم فاصله دارد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به نزدیک‌شدن ایران به ساخت بمب هسته‌ای …