اظهارات وزیر فقر و فلاکت پیرامون معیشت کارگران در دوره تحریم

علی ربیعی وزیر کار ، روز پنجشنبه 28 تیر97 در جلسه شورای اداری شهرستان میانه گفت:” اجازه نمی‌دهیم فشار تحریم به معیشت و زندگی اجتماعی مردم آسیب بزند”.
آقای ربیعی شما پاسخگوی بلایایی که خودتان در این سالها به سر ما کارگران آوردید باشید  جلوگیری از بلایای بعدی پیش کش.
شما الحق وزیر با سابقه امنیتی هستید و در این راستا پرونده درخشانی ازبرخوردهای امنیتی  با ما کارگران برجا گذاشتید، از برخوردهای امنیتی با فعالان کارگری و معلمین که در بعضی از موارد وزارت کار متبوع شما شاکی خصوصی این فعالین بود تا احکام سنگین طولانی مدت برای فعالیتهای صنفی به جرم  برهم زنندگان امنیت ملی!!!.
 پاسختان به اعتراض جوانان بیکار جویای کار بهبهان با خواست “ما کار میخواهیم” در آذر سال 94 گلوله و زندان بود و مرتضی فرج نیا  جوان بیکار را کشتید و ابراهیم شهرویی دیگر جوان بیکار معترض را قطع نخاع کردید و چند نفر را بازداشت کردید.
در برخورد به ماهها بیحقوقی کارگران هپکو لشگر کشی کردید و شهر اراک را برای چند روز به میدان جنگ تبدیل کردید. با این فرق که این دفعه لخت و عریان در برابر کارگران گرسنه شده در سیستم تان با تمام توان نظامی تان ایستادید.
در معدن آق دره با اینکه سه کارگر  بر اثر فقر و بی حقوقی خودکشی کرده بودند 17 نفر از کارگران اخراجی به شلاق محکوم و به اجرا درآمد.
در نیشکر هفت تپه با اینکه کاملا مطلع از وضعیتی که خصوصی سازی شما چه بر سر کارگر آورده است هستید هر بار جهت جلوگیری از اعتراض کارگران به جان آمده و گرسنه به جای پرداخت مطالباتشان موتور سوارهای ضد شورش را گسیل کردید و دهها کارگر را  دستگیر وروانه  زندان کردید وبرایشان پرونده های قضایی بوجود آوردید   تا اعتراض به گرسنگی یادشان رود .
پاسختان به کارگران معترض گروه ملی فولاد اهواز  با خواست پرداخت ماهها عقب ماندگی حقوق و راه اندازی تولید نیز دستگیری های گسترده شبانه و زندان و سرکوب بوده است.
در این مدت شاهد خودکشی  کارگران مجموعه های مختلف فقط بخاطر گرسنگی مفرط و عدم پرداخت ماهها دستمزد معوقه شان بوده ایم
که علی نقدی یکی از کارگران فصلی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه و بیژن قلوزی کارگر کارخانه اسفالت کامیاران با 11 ماه حقوق معوقه و سکته و فوت  آرش محمدی کارگر گروه ملی فولاد در بیمارستان نمونه هایی از خروارها مصیبت وارده  بر ما کارگران بوده است.
اینها نمونه های فاحشی از عملکرد شما در پاسخ به ویرانی و خانه خرابی معیشت و منزلت ما کارگران بوده است.
دیگر از تعیین مزد خفت بار برای ما کارگران و رشد  تورم  روزانه و هفته ای اجناس ضروری ، که هر ساله سفره مان را کوچکتر میکند و یا
نصف شدن ارزش دستمزدمان نسبت به چند ماه پیش و گرانی سرسام آور و لجام گسیخته چیزی نمیگویم.
شما کارنامه درخشانی در حفظ  سودهای نجومی کارفرمایان  و ایجاد شرایط بردگی بیشتر  برای میلیونها کارگر را در پرونده کاریتان ثبت کردید
بنابر این فعلا پاسخ عملکرد تاکنونی تان را بدهید ، وعده حمایت از مردم  پیشکشتان.
30 تیر 1397
پروین محمدی نماینده سابق کارگران صنایع فلزی ایران

اینرا هم بخوانید

پاسخ به حسن سعیدی پیرامون بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در مورد اختلافات در سندیکای کارگران شرکت واحد تهران

1- فرموده اید چهل هزار امضا را خانه کارگر جمع کرد. اسناد آن امضاها موجود …