اعتصاب عمومی و اعتراض در شهرهای کردستان گسترش می یابد

اعتراض و اعتصاب در سقز، بانه، مریوان، جوانرود و پیرانشهر ادامه دارد.

دانشجویان پیام نور مریوان مردم شهرهای کردستان را به پیوستن به اعتراض سراسری علیه فقر و بیکاری فراخواندند.

نماینده خامنه ای در مریوان و بانه مورد اعتراض کوبنده جوانان قرار گرفت.  

اعتصاب عمومی و راهپیمایی و تجمعات اعتراضی در چندین شهر کردستان، سقز، بانه، مریوان، جوانرود و پیرانشهر ادامه دارد . اعتصاب و اعتراض مردم شهرهای کردستان در روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین وارد فاز جدیدی شده است. در مریوان و بانه  مردم به وعده های  دروغین سعید جلیلی نمانیده خامنه ای با اعتراضات کوبنده خود عکس العمل نشان دادند. جوانان رو در رو با  جلیلی اعلام کردند که از هیچ چیز نمیترسند و اگر لازم باشد هرکس روی مردم دست بلند کند را به سزای اعمالش خواهند رساند. جوانان بیکار به جمهوری اسلامی هشدار دادند و موضع تعرضی و حق طلبانه ای را اعلام کردند. اعتصاب سراسری و اعتراضات چند هزار از کارگران  و جوانان بیکار لحن و دادخواهی مردم را علیه حاکمان جنایتکار تعرضی تر کرده است. سعید جلیلی که با این فضا مواجه شد، با عجله شهرهای بانه و مریوان را ترک کرد.

۲۹ فروردین دانشجویان دانشگاه پیام نور مریوان با انتشاربیانیه ای مردم شهرهای کردستان را به پیوستن به اعتصاب و اعتراض فراخواندند. در این اطلاعیه دانشجویان ضمن تاکید بر اهمیت اعتصاب، از خواست کار یا بیمه بیکاری حمایت کرده اند و کارگران و جوانان بیکار را به اعتراض سراسری علیه بیکاری فراخوانده اند.

اعتصابی که در شهر بانه از روز ٢٦  فروردین شروع شد بسرعت به سایر شهرهای کردستان کشیده شد و به اعتصاب عمومی همراه با راهپیمایی و اقدام سمبلیک نمایش سفره های خالی در خیابان ها در شهرهای کردستان تبدیل شد. مردم علیه فقر و بیکاری و ستم و سرکوب به میدان آمده اند.

اعتصاب در شهرهای کردستان ادامه خیزش انقلابی مردم در سراسر کشور و نشانه قدرت و آمادگی مردم برای مبارزه علیه فقر و بیکاری و برای پایان دادن به عمر ننگین جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی میداند که اعتصابات عمومی و اعتراضات سراسری قدرتمندتری در سطح کشور در راه است و اعتصاب و اعتراض در شهرهای کردستان میتواند مانند جرقه ای برای خیزش عظیم مردم در سراسر کشور عمل کند. اعتراضات جاری در کردستان جمهوری اسلامی را به وحشت انداخته است اما مردم همانطور که اعلام کرده اند زبان تهدید حکومت را نمیپذیرند. مردم سفره خالی و فقر را نمیپذیرند! بیکاری و ستم و تبعیض را نمیپذیرند! صدها هزار نفر در کردستان بیکارند و خواهان  کار یا بیمه بیکاری و تامین معیشت هستند. مردم رفاه و زندگی میخواهند و قصد کوتاه آمدن ندارند.

 

مردم آزادیخواه کردستان، کارگران و جوانان:

متحد و یکپارچه به اعتصاب و تجمع و راهپیمایی ادامه دهید. حکومت قادر به مقابله با اعتراض همزمان و متحدانه شما نیست. فعالین سیاسی و اجتماعی در شهر میتوانند نقش مهمی برای بسیج و سازماندهی اعتراض توده های وسیع مردم باشند. در شهرک های صنعتی و در محلات باید شروع به ایجاد مراکزی برای سازماندهی مردم کرد. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری از مردم شهرهای سنندج و بوکان و مهاباد، کامیاران و دیواندره و ربط و پیرانشهر میخواهد به این موج قدرتمند اعتراض در شهرهای دیگر بپیوندند. اعتصاب و تجمعات اعتراضی باید به سراسر کردستان کشیده شود.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ فروردین ١٣٩٧

۱۹ آوریل ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

کانال کولبران و سوختبران: گزارش یک جنایت در منطقه طاق بستان در کرمانشاه

تصویر یک جنایتکار حکومتی که دو جوان “آرمان نصیری” و “محمد احمدیانی “ را به …