اعتصاب و تجمع کارگران شرکت تولید قالبهای صنعتی سایپا و دو خبر دیگر

اعتصاب و تجمع کارگران شرکت تولید قالبهای صنعتی سایپا و دو خبر دیگر

–  از ساعت ده صبح روز ۱۸ اسفند کارگران شرکت تولید قالب‌های صنعتی سایپا در اعتراض به وضع بد معیشتی و سطح نازل دستمزدها و عدم پرداخت هیچ نوع بن و ارزاقی از سوی شرکت دست به اعتصاب زدند و مقابل ساختمان اداری شرکت تجمع کردند. در این اعتراض کارگران شیفت صبح هر شش سالن شرکت همگی حضور دارند. کارگران شعار میدادند “وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه”. زیر فشار اعتراض کارگران مدیریت بلافاصله مبلغ ۴۵۰ هزار تومان بن به هریک از کارگران پرداخت کرد. اما کارگران اعلام کرده اند که اگر به مطالبات اصلی آنها پاسخی داده نشود و حقوق پایه آنها افزایش نیابد به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

شرکت تولید قالب‌های صنعتی سایپا مجموعا ۲۵۰۰  کارگر دارد که در سه شیفت کار میکنند . حدود ۱۰۰۰ نفر از این کارگران، شرکتی و ۱۵۰۰ نفر مابقی به صورت پیمانکاری در استخدام هستند. این شرکت در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج واقع شده است.  

اشاره کنیم که اعتصاب کارگران شرکت ایران کاوه که زیرمجموعه خودرو سازی سایپا است و به سطح نازل حقوقهایشان اعتراض دارند در این روز وارد دومین روز خود شد.

– کارگران ترابری شرکت معدنی و صنعتی «چادرملو» در روز ۱۵ اسفند در برابر دفتر ارتباطات قوه قضائیه تجمع کردند. این تجمع اعتراضی در اعتراض به تخلف قراردادی و پرداخت نشدن حقوق ها صورت گرفت.

– روز چهارشنبه ریبوار عبدالهی فعال کارگری بعد از ۴۰ روز بازداشت، با قرار وثیقه موقتاً از زندان سنندج آزاد شد. از سوی دیگر در این روز سه عضو کانون صنفی معلمان در قزوین به اسامی مریم زیرک ، اسماعیل فرهنگ منش و علی الله بخش برای پاسخگویی به اتهامات “تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب” در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین حاضر شدند. این معلمان بعد از تفهیم اتهام توسط بازپرسی ششم دادسرای قزوین با قرار کفالت هفتاد میلیون تومانی تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شدند.  در این روز جمعی از معلمان در شهر قزوین سه همکار خود را  همراهی کرده و به نشانه اعتراض در مقابل دادسرای عمومی قزوین تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹ مارس  ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

بیانیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران در خصوص گسترده کردن مبارزه علیه حجاب و عفاف

زنان مبارز و انقلابی کردستان! جواب ما علیه قانون حجاب و عفاف،، بی حجابی همگانی …