اعتصاب کارگران قرارداد موقت نفت و گاز و حفاری

روز ۲۶ اردیبهشت کارگران  قرارداد مدت موقت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و نفت و گاز مارون اهواز در اعتراض به سطح نازل دستمزدها و گرانی ها و وضعیت حقوقی خود  مقابل ساختمان مرکزی مناطق نفتخیز جنوب تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی کارگران با شعار “نه تامین، نه بهبود، زندگی مان هدر رفت” بر  روی مطالبات خود و افزایش فوری دستمزدها تاکید کردند.  در این تجمع یکی از کارگران سخنرانی کرده و به اعتراض میگوید حق و حقوق یک چیز است و احترام و شخصیت از دست رفته مان چیز دیگر.

این تجمع در پی فراخوان قبلی و در اعتراض به اعلام معاون وزیر نفت مبنی بر افزایش حقوق کارکنان قرارداد مدت موقت بر اساس افزایش سالانه کارکنان دولت  که ده درصد اعلام شده است، انجام شد. کارگران میگویند در حالیکه در اکثر آیتم ها  حقوق کارکنان مدت موقت بر اساس قانون کار محاسبه می شود، اما در موضوع افزایش سالیانه حقوق، میزان آن بر اساس افزایش حقوق کارکنان دولت در نظر گرفته شده است و این را یک دزدی آشکار میدانند.

این کارگران قبلا نیز در روز  شنبه ۲۴ اردیبهشت در بعضی از مناطق نفتی از جمله اهواز، گچساران و خارگ دست به تجمع زده و خواستار افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ بر اساس مصوبه شورای عالی کار شدند. کوتاه شدن دست پیمانکاران و افزایش حقوقها خواست سراسری کارگران در نفت است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶ مه  ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

با تمام قوا علیه حکومت و جنگ‌افروزی‌اش به میدان بیائید!‌

مردم! این جنگ و کشاکش نظامی حکومت اسلامی و اسرائیل جنگی علیه شما است. این …