امنیت شغلی؛ مهم‌ترین خواست کارگران پیمانکاری نفت آبادان

 ایلنا، کارگران پیمانکاری ارکان ثالث شاغل در نفت آبادان گفتند: خواسته اصلی همه آن‌ها از دولت در سال جدید خروج همه شرکت‌های پیمانکاری و همه دلالان از صنعت نفت است تا امنیت شغلی آنها تضمین گردد.

به گفته این کارگران، با شرایطی که در حال حاضر برخی پیمانکاران در صنعت نفت و به ویژه در پالایشگاه‌ها ایجاد کرده‌اند جدا از نارضایتی کارگران از شرایط نامناسب شغلی، ادامه کار آن‌ها در صنعت نفت وپتروشیمی به زیان سرمایه ملی است.

آن‌ها با بیان اینکه به عنوان نمونه در پالایشگاه آبادان همه نیازهای پیمانکاران اعم از متریال، تجهیزات، ماشین آلات، لباس کار کارگران و حتی تامین نیروی کار را خود پالایشگاه تامین می‌کند، گفتند: با این حال چرا پیمانکارانی که هیچ خدماتی و سرمایه‌ای از خود ندارد باید بدون هیچ زحمتی به سودهای کلان دست پیدا کنند. بنابراین مطالبه اول ما در سال ۱۴۰۱ حذف پیمانکاران از تمام شرکت‌های نفتی است تا قانون کار یکسان، مزد یکسان در تمام پالایشگاها، پتروشیمی‌ها و صنایع نفت و گاز اجرایی شود.

کارگران ارکان ثالث نفت آبادان در ادامه با بیان اینکه سالهاست طرح امنیت شغلی کارگران در دستور کار مجلس است اما تاکنون کاری برای آن انجام نشده است، افزودند: قراردادهای موقت کار، امکان برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از یک زندگی شرافتمدانه و بدون اضطراب را از کارگران سلب کرده و بنیان اشتغال را از بین برده است.

کارگران و کارکنان ارکان ثالث نفت آبادان با درخواست از دولت گفتند: آیا عقل سلیم حکم نمی‌کند که به دلیل افزایش هزینه چندین برابری و عدم کارایی و عملا واسطه بودن این شرکت‌ها و همچنین ثابت بودن نیروهای ارکان ثالث، این شرکت‌های واسطه حذف شوند و قرارداد مستقیم با مجتمع نفت و گاز برقرار شود؟

به گفته آن‌ها؛ تعداد کل کارگران ارکان ثالث شاغل در پالایشگاه آبادان که قرارداد آن‌ها مستمر است حدود ۴۵۰۰نفر است و در سطح کل وزارتخانه نفت ۱۱۰هزار نفر شاغل هستند که همگی منتظر راهکار دولت برای خروج از بحران امنیت شغلی با حذف شرکت‌های پیمانکاری هستند.

اینرا هم بخوانید

روی آوری جوانان دهه هشتادی‌ به فروش کلیه و مغز استخوان. قیمت کلیه٣٠٠ تا ٦٠٠ میلیون تومان

به گزارش تجارت‌نیوز، پای دهه هشتادی‌ها هم به بازار فروش اعضای بدن باز شد. نسلی که …