اندیشه علیشاهی: گزارش از نشست با سندیکای معلمان سوئد  

چهار شنبه ۲۷ آپریل (۷ اردیبهشت) یک پیکت اعتراضی و سپس ملاقاتی با یکی از نمایندگان سندیکای معلمان سوئد ، داشتیم ، در این ملاقات که حدودا یکساعت بطول انجامید در رابطه با مبارزات ومطالبات و بازداشتهای روزهای اخیر معلمان گفتگو کردیم.
خانم اینا اریکسون نماینده سندیکای معلمان سوئد که پذیرای تیم ما «مهین علیپور، هرمز رها، باران مقابل و من اندیشه علیشاهی» بود که در مورد اعتراضات معلمان و بازداشت رهبران آنها صحبت کردیم.
در طی گفتگویی که داشتیم ابتدا اطلاعاتی از نحوه اعتراضات و همچنین بازداشت و تحت فشار قرار گرفتن معلمان و خانوادهای آنها در اختیار ایشان قرار دادیم که خوشبختانه خانم اریکسون از قبل با اعتراضات معلمان در ایران و همچنین بازداشت شدگان آشنایی داشتند واسامی بازداشت شدگان را نیز میدانستند. ما در این نشست و گفتگو خواهان همکاری و حمایت این سندیکا در حمایت و پشتیبانی از مبارزات معلمان و شورای هماهنگی آنها شدیم، و همچنین از ایشان خواستیم تا صدای معلمان را به گوش اتحادیه های جهانی رسانده و در مقابل سرکوب این اعتراضات از طرف جمهوری اسلامی، عکس العمل لازم را نشان دهند.
سپس ایشان خود و سندیکای معلمان رامعرفی کردند، و اعلام کردند عضو فدراسیون جهانی آموزشی معلمان میباشند که این فدراسیون شامل ۳۸۳ اتحادیه سراسری از کل دنیا میباشد، و ایران نیز جزیی از آن میباشد که اسماعیل عبدی دبیر اتحادیه معلمان از ایران که عضو این فدراسیون بین المللی است. خانم اریکسون با ابراز تاسف از سرکوب معلمان اعلام کردند که خواست ما را به فدراسیون بین المللی سراسری اعلام میکند و خود نیز شخصا این مورد را پیگیری میکند.
در پاسخ به سوال ما، با توجه به اینکه روز جهانی کارگر پیش رو است و معلمان نیز در اعتراض و در خیابان میباشند چه اقدام ضرب و العجلی میتوانید انجام دهید؟ قرار شد یک نامه حمایتی آماده و ارایه نمایند.
از طرف هیت گفتگو کننده اعلام شد که ما با خانواده های دستگیر شده و همچنین رهبران معلمان معترض در ارتباط هستیم واگر لازم باشد میتوانیم این ارتباط را با شما برقرار کنیم، که مورد توجه خانم اریکسون قرار گرفت.
در انتها قرار شد خبر این ملاقات در نشریه این سندیکا به چاپ برسد، و اندیشه علیشاهی منبعد طرف صحبت و رابط با سندیکا خواهد بود.
این نشست و گفتگو با موفقیت و با رسیدن به هدف که همانا حمایت بین المللی از خواستهای معلمان است ادامه دارد.
اندیشه علیشاهی

اینرا هم بخوانید

زنده یاد رامین فاتحی- شمی صلواتی

سالروز کومه له بود که در «کلن»با «رادا» خواهر زنده‌ياد«رامین فاتحی»آشنا و هم‌صحبت شدیم.رادا «زندانی …