اولین تظاهرات هشت مارس را کمونیستها علیه خمینی در دفاع از حق زن فراخوان دادند!

از ۲۲ بهمن تا ۱۷ اسفند سال ۵۷ فقط یک‌ ماه فاصله بود. اولین تظاهراتی که چپ ها برای برپایی روز جهانی زن یعنی هشتم ماه مارس برابر با هفدهم اسفند فراخوان دادند، یک ماه بعد از انقلاب بود. قبل از این تظاهرات در دانشگاه صنعتی جلسه ای از فعالین سیاسی چپ تشکیل شد که همگی به اهمیت برپایی هشت مارس روز جهانی زن تاکید کردند. در جنبش حقوق زن در جهان همه میدانند که مبتکر برپایی هشت مارس کلارازتکین و رهبران کمونیست اوائل قرن نوزدهم بودند. در زمان شاه برپایی روز جهانی زن ممنوع بود. همانگونه که شاه در ویدئوهای منتشر شده این روزها در شبکه مجازی گفته است، هرگونه فعالیت مارکسیستی و یا حتی تقویم تاریخی که به چپ ها منتسب است ممنوع بود. لذا اولین کاری که کمونیستها در مقابل خمینی انجام دادند برپایی روز جهانی زن یعنی یکماه بعد از انقلاب بود. موضوع مهم این تظاهرات در تهران هم مسئله زمزمه های حجاب اجباری بود.
من شخصن در این تظاهرات شرکت داشتم و کنار همین ماشینی ایستادم که یک زن بالای آن رفته بود و شعار میداد. شعارهای این تظاهرات این بود که در بهار آزادی، جای حق زن خالی.‌ « آزادی و برابری نه روسری، نه توسری!


یکهو آخوندی به همراه عده ای حزب الهی حمله کرد و پرید بالای ماشین تا بلندگو را گرفته و تظاهرات را به انحراف ببرد. بچه هایی که در این تظاهرات شرکت کردند حتمن این واقعه را به یاد دارند. چون این واقعه تا مدتها در بحثهای خیابانی جلو دانشگاه تهران مرور میشد. عکس این واقعه را هم من از گالری خانم گلستان پیدا کردم. جمعیت او را هو کردند. عکسی هم که بحث زنها را با آخوند نشان میدهد در همین تظاهرات گرفته شده است. هم در ویکی پدیا و هم در ارشیو رسانه های آن موقع طرفداران خمینی در کلیه رسانه هایشان به مارکسیستها حمله کردند که میخواهند بی بند و باری را رواج بدهند.

کلیه پلاکاردهایی که در نمایشگاههای مختلف از این شعار به نمایش گذاشته شده، مربوط به این روز است. من و خواهرم، دوستانم مژگان و مهرانگیز از تهران در این تظاهرات شرکت داشتیم، بسیاری از پلاکاردهای آن روز را در حمایت از حقوق زن از جمله ما و یک گروه دانش آموزی تهیه کرده بودیم. بسیاری از زنان و فعالین چپ همچنین از شهرهای مختلف برای شرکت در این تظاهرات به تهران آمده بودند.


هشت مارس روز جهانی زن نه یک روز در تقویم اسلامیها بود که تولد فاطمه زهرا برایشان مهم است و نه روزی در تقویم سلطنت طلبها بود که در زمان شاه اصلن ممنوع بود و فوقش بعد از انقلاب انهم بعد از اینکه بدون مبارزه و مقاومت با چمدانهای پول فرار کردند، روز بیحجابی اجباری رضاخان بود. روز هشتم مارس در ایران در سال ۵۷ فقط و‌ تنها روز تاریخ یک جنبش بود که آنهم چپ ها بودند. الان که دوره قر و قمیش آمدن برای کریدورهای ضد کمونیستی به جیب زدن دلار در امریکاست، رسانه های زرد دست راستی سعی دارند طبق معمول تاریخ را نیز تحریف کنند.


خمینی یک هفته بعد از این تظاهرات سخنرانی دارد که ویدئوی آن موجود است. در این سخنرانی میگوید به ما میگویند شما ارتجاع هستید. بله ما ارتجاعیم. میگویند شما میخواهید به هزار و چهار صد سال قبل برگردید. بله ما میخواهیم به ۱۴۰۰ سال قبل برگردیم. سوال ما این است مخاطب خمینی اینجا کیست؟ ملی/مذهبیها که با خمینی رفته بودند. خودشان جزو این ارتجاع بودند. سلطنت طلب هم که اصلن بیست سال بعد تازه وجود خارجی پیدا کرد. حالا تازه بیست سال بعدش هم رضا پهلوی میگفت هدف من از جدایی دین از دولت این است که دولت در کار دین دخالت نکند!! شاه هم که در سال ۵۸ در مصاحبه پاناما میگفت اینها اسلام واقعی نیستند! شاه یک عدد ویدئو ندارد که گفته باشد اسلام هم شد دین! ولی ده تا ویدئو دارد که به امریکا اطمینان میدهد دشمن درجه یک مارکسیستهاست. خب پس مخاطب این الاغ خمینی چه کسی بود؟ چه کسی بود به جز ما که سر ارتجاع خطاب کردن این طویله اسلامی، هزاران هزار جوان جانباخته روی دستمان داریم. خاوران مال کیست؟ مال سلطنت طلب است؟ یا اصلاح طلب؟


خمینی ویدئویی دارد که صریح جواب میدهد. میگوید مارکسیستها میخواهند نگذارند ایران اسلامی شود. کردستان را کمونیستی کرده اند. ( لینک در کامنتها)
….پس خجالت بکشید اصلاح طلبهای در پیتی که تا دیروز بیضه های خاتمی را روغن کاری میکردید و برایش آواز میخواندید تا سکه چرکینی کف مشتتان بگذارد. الان بیضه های یک جنازه را به هوای پر رونق بودن بیزنس ضد کمونیستی در امریکا از زیر خاک بیرون آورده، برایش سجده میکنید. شماها به تاریخ بدهکارید نه ما. شما حتی نایستادید برای طبقه خودتان هم بجنگید عوضیها. این را ما نمی گوییم. شاهتان در حال فرار گفت. گفت یک میلیونی که از سر سفره من میخوردند پس کجاند؟ ساواکیهایتان مربیهای سعید حجاریان بودند. اطلاعات سپاه را همانها ساختند. فرماندهان ارتشتان دو روز از فرار شاه نگذشته بود گوه خوری کردند و به خمینی پیوستند. بچه بسیجیهای تحکیم وحدتی دنبالیچه خاتمی الان در محفل فرشگرد نمیخواهد بعد از شکست اصلاحات شندر پندر ضد کمونیستی تن کنند. ما همه شما دوزاریها را میشناسیم. دو دلار ته جیبتان بگذارند به هر طرفی میچرخید. اصالت پیش ماست که کف خیابانیم!

https://www.facebook.com/mitra.mahmoudi1/videos/1853133581540301/

اینرا هم بخوانید

جمهوری اسلامی رعدی در آسمان بی ابر نبود

شاید الان باور نکنید، ولی یک زمانی جدن در ایران رسم بود که پسربچه ها …