اینجا آخر دنیاست

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران (فتا) از شناسایی و بازداشت اعضای باند کلاهبرداری از راه خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی خبر داد.

البته جناب گودرزی رئیس پلیس فقط نگران بخش کلاهبرداری این گروه بوده ‌که پول می گرفتند و نوزاد تحویل نمی دادند و به شهروندان می گوید مواظب باشید کلاه سر شما نگذارند.

در سال‌های اخیر دهها گزارش و تحقیق در رسانه‌های ایران و مدیای اجتماعی منتشر شده که می گوید چگونه دلالان با سوء استفاده از فقر و تنگدستی مادران و پدران و با همکاری بیمارستان‌ها و پولدارها بصورت علنی دست به خرید و فروش نوزادان و کودکان زده و تجارت نوزاد را مایه انباشت ثروت خود کرده اند.

فقر، بی‌خانمانی، کارتن‌خوابی، و اعتیاد والدین و از جمله وجود بیش از ۳۰ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق، در کنار فروش کبد و خون و چشم، فروش نوزاد را به تجارتی پرسود تبدیل‌ کرده است.

پلیس و دستگاه قضایی و تمامی قوانین حاکم بر ایران، صدای زجه های مادری که از نوزاد و‌ کودک خود جدا می شود را نمی شنود و به کمک او نمی شتابد. آنها نگهبان پول و سود هستند و طبعا عمیق ترین احساس بشری را بی ارزش کرده اند. چرا که در برابر انسان و نیازهای آنها از گهواره تا گور مسئولیتی ندارند.

اکنون زمان آن رسیده است که بخش متمدن و پیشروی جامعه ایران پایان این کابوس و فاجعه را با طرحی نو به پایان برساند.

مندرج در ژورنال شماره ۳۸