برای اولین بار مردم دشتستان مانع شروع پروژه رژیم شدند

انترناسیونال ٧٢٣

مردم بخش آبپخش از شهرستان دشتستان اجازه ندادند تا پروژه پتروشیمی در این محل آغاز شود. نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و رژیم که با هیاتی برای که برای اجرای نمایش کلنگ زدن احداث این پروژه به دشتستان رفته بود، ناچار شد که دم خود را روی کولش گذاشته و بسرعت از دشتستان خارج شود. در هوای گرم ۴۷ درجه بالای صفر هزاران نفر از مردم دشتستان در محلی که برای احداث پروژه پتروشیمی در نظر گرفته شده است، اجتماع کردند. مردم با حمل دست نوشته هایی اعتراض خود را به احداث پروژه ای که جز صدمات بیشتر محیط زیستی، و به غارت بردن منابع آب منطقه، نفعی برای آنها ندارد، اعلام کردند.

دولت در حالی قصد تاسیس این پروژه را دارد که نتوانسته است مجوزهای محیط زیستی برای آن را تهید کند. برای تامین آب مورد نیاز این پروژه محلی در نظر گرفته نشده و طبیعی است که هدف دست اندرکاران این پروژه دست اندازی و غارت منابع آبی محدودی است که در حال حاضر نیازهای حداقل مردم را تامین می کند. از طرف دیگر برای پساب این پروژه که حاوی مواد شیمیایی و سموم خطرناک است، هیچ فکری نشده است.

مردم دشتستان اجازه ندادند، سود جویی و غارتگری سرمایه داران اسلامی صدمات بیشتری به زندگی آنها و به محیط زیست منطقه بزند. حکومت اسلامی نشان داده است که کمترین اهمیتی بری زندگی مردم قایل نیست. احداث پروژه های صنعتی توسط حکومت فقط برای چپاول منابع طبیعی، استفاده از نیروی کار ارزان و ثروت اندوزی و سر پا نگاه داشتن دستگاه ترور و سرکوب است.

نعمت زاده اعتراف کرد که برای اولین بار در عمر کاری خود شاهد چنین اعتراض و ممانعت از شروع عملیات اجرایی توسط مردم بوده است. او باید مطمئن باشد که این آخرین بار نخواهد بود. کاری که مردم دشتستان آغاز کردند ادامه خواهد یافت. مردم تجربه پروژه های رژیم بوده اند، که زندگی بسیاری از مردم را به نابودی کشانده است. پروژه ابلهانه ایجاد جاده در میان دریاچه ارومیه، ایجاد سد گتوند از نمونه های این پروژه ها است. مردم به درستی به جمهوری اسلامی و اهداف آن کمترین اعتمادی ندارند. ایجاد هر پروژه ای باید به تصویب نهادهای معتبر حمایت از محیط زیست در ایران و جهان رسیده باشد. آغاز این پروژه ها باید با تائید و تصویب شوراهای واقعی و منتخب مردم انجام شود. در مقابل غارتگری های حکومت اسلامی باید ایستاد. کاری که مردم دشتستان کردند.

اینرا هم بخوانید

امروز سالروز تولد منصور حکمت، ژوبین رازانی، است

امروز سالروز تولد منصور حکمت، ژوبین رازانی، است. او بنیانگذار حزبی بود که بزرگترین تاثیرات …