بهزیستی:واگذاری ۱۵ هزار کودک و نوجوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به خانواده‌های جایگزین

محمد نفریه، مدیرکل دفتر امور کودکان، نوجوانان و خانواده سازمان بهزیستی:واگذاری ۱۵ هزار کودک و نوجوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به خانواده‌های جایگزین/ مستمری کودکان بی‌سرپرست به ۴۰۰ هزار تومان رسید.

 در حال حاضر سازمان بهزیستی با ۶۳۴ مرکز نگهداری به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد ۳۴ مرکز مربوط به شیرخوارگاه‌ها است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع در مراکز بهزیستی ۱۰ هزار کودک و نوجوان زندگی می‌کنند، گفت: همچنین در حال حاضر ۱۵ هزار نفر از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بدسرپرست در دامان خانواده‌هایی که سرپرستی آنها را تقبل کرده‌اند، زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی در خصوص سرپرستی این کودکان و نوجوانان ادامه داد: سیاست‌ ما در خصوص این کودکان و نوجوانان واگذاری‌ آنها به دامان خانواده‌ها است تا اینکه همانند دیگر همسالان خود با محبت خانواده رشد کنند.وی ادعا کرد: در سال جاری مستمری این کودکان و نوجوانان از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت تا در این شرایط خانواده‌ها برای نگهداری آنها مشکلات مادی کمتری داشته باشند.
او در مورد چگونگی زندگی کودکان و نوجوانان در مراکز بهزیستی گفت: کودکانی که در مراکز ما زندگی می‌کنند تا ۱۸ سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان  ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت خواهند بود. لازم به ذکر است که ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای آنها رایگان خواهد بود.ویدر خصوص کودکان و نوجوانانی که سرپرستی آنها واگذار شده از سوی کلنیک‌های مددکاری در حوزه‌های تحصیل، سلامت، روانشناسی و … نظارت صورت می‌گیرد و به صورت دقیق روند زندگی آنها را دنبال می‌کنند.ایلنا

اینرا هم بخوانید

دستگیری سه نفر به اتهام “توهین‌ به نظام و مقدسات اسلامی” در فضای مجازی در بروجرد

ایرنا به نقل از مهدی مهدوی‌کیا فرمانده انتظامی بروجرد نوشت روز چهارشنبه هشتم فروردین از …