به مردم سوئد: درباره خشونت جریانات اسلامی به بهانه آتش زدن قرآن

بار دیگر گروههای اسلامی، جامعه سوئد را ناامن کردند. اینبار نه با انجام عملیات تروریستی نظیر آنچه که در ۷ آوریل ۲۰۱۷ در استکهلم افتاد. بلکه با آتش کشیدن چندین شهر سوئد به بهانه سوزاندن قران از طرف “راسموس پالودن” رهبر حزب راسیستی و دست راستی “سترام کورس” دانمارک.

آشوبگران اسلامی با زخمی کردن تعداد زیادی از مردم و پلیس و آتش زدن خودروهای شخصی و ماشینهای پلیس نه فقط چهره خشن و واقعی خود را به نمایش گذاشتند بلکه یکبار دیگر نشان دادند که دشمنان قسم خورده آزادی و تمدن هستند. در اعمال خشونت آمیز گروههای اسلامی در سوئد ما نشانه های همان رفتاری را دیدیم که اسلامیون حاکم بر ایران و دیگر نقاط دنیا با مخالفین سیاسی خود دارند یعنی قتل و سرکوب و سانسور.

برای ما که سالها با راسیسم مبارزه کرده ایم روشن است که اقدام به آتش زدن قرآن از سوی “راسموس پالودان” هدفی جز دامن زدن به نفرت نژادی و مذهبی و خارجی ستیزی دنبال نمی کند. اما احترام به آزادی بیان و ابراز وجود به ما حکم می کند که بدون تردید حق او در آتش زدن به قرآن را برسمیت بشناسیم و در مقابل خشونت گروههای اسلامی قاطعانه از آزادی بیان به دفاع برخیزیم. هرگونه عقب نشینی و باج دهی به نیروها و دولتهای اسلامی در این زمینه عواقب بسیار نامطلوبی برای سوئد به همراه خواهد داشت.

این رویدادهای ناگوار منجمله نشانگر این است که سیاستهای دولتهای سوئد (از راست و چپ پارلمانی) تحت نام نسبیت فرهنگی کاملا شکست خورده و باعث رشد اسلامیسم و تقویت جداسازی شده است. طی دهها سال دولتهای مختلف سوئد با جریانات اسلامی در اشکال مختلف مماشات کرده اند. پروژه آموزش “امامان مساجد”، تامین مالی انجمنها و نهادهای اسلامی، اجازه بازگشایی مدارس اسلامی تنها چند نمونه است. گتوسازی و رشد فقر و بیکاری بخصوص در محلات خارجی نشین یکی دیگر از عواقب سیاستهای نادرست است که به اسلامیستها امکان رشد و جذب نیرو میدهد. این سیاستها همچنین باعث تقویت جریانات راسیستی شده تا جایی که امروز حزب دمکراتهای سوئد خواهان اخراج شهروندان به اسم “جامعه ستیزی” و لغو اجازه اقامت همه اعضای یک خانواده به دلیل مرتکب جرم شدن یکی از اعضای خانواده شده است.

امید ما این است که این اقدامات ضد آزادی و خشونت آمیز گروه های اسلامی که اقلیت ناچیزی را تشکیل می دهند باعث ایجاد فضای ضدخارجی بیشتر نشود. ما از آزادی و موازین سکولار و انسانی در سوئد حمایت و پشتیبانی می کنیم و بهیچوجه از هیچ مقام دولتی و رسمی نمی پذیریم که در برابر اعمال فشار و تهدید جریانات اسلامی از این موازین کوتاه بیایند. امید ما این است که دولت سوئد با تجدید نظر در سیاستهای مماشات گرایانه خود در قبال اسلامیون و دولتهای اسلامی، سیاست های مربوط به انتگراسیون و بهم پیوستگی و حمایت بیشتر از نیروهای سکولار و مترقی زمینه های بیشتر رشد آزادی را فراهم آورد و به روند تضعیف سکولاریسم در سوئد پایان دهد. تهدید جریانات مرتجع اسلامی را باید جدی گرفت و با اتخاذ تصمیمات و اقدامات لازم زمینه بروز اقدامات خشونت آمیز جریانات اسلامی را در آینده از میان برد. ما برای انجام هر دیالوگی با مقامات و مسئولین دولتی آماده هستیم تا در جزئیات بیشتر راهکارهای خودمان را ارائه دهیم.

امضاکنندگان:
مهین علیپور- – مسئول سازمان سراسری حق زن در سوئد
دوین رکسوید- محقق در زمینه خشونت های ناموسی
ناهید پرشون- مستند ساز
ماریا رشیدی- مسئول انجمن حق زنان
اندیشه علیشاهی- فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی
سوسن صابری- کمیته دفاع از حقوق زنان
حسن صالحی- سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

اینرا هم بخوانید

وزیر کشور آلمان در مورد خطرات نهادهای جمهوری اسلامی در آلمان هشدار داد

وزیر کشور آلمان در مورد خطرات نهادهای جمهوری اسلامی در آلمان هشدار داد پس از …