بیانیه آمریکا، نشست مجازی گروه ۷: تحولات جنگ اوکراین، تحریمهای روسیه و کمک به کی یف

بایدن و سران شش کشور عضو گروه هفت، روز یکشنبه در یک نشست مجازی، در مورد آخرین تحولات جنگ اوکراین و راه های ارایه کمک‌های بیشتر به کی‌یف، گفت‌وگو کردند. زلنسکی نیز در این نشست حضور داشت.

کاخ سفید، با صدور بیانیه ای اعلام کرد این نشست در راستای تعهد مشترک اعضای «گروه ۷» به تقویت موقعیت اوکراین هم در میدان جنگ و هم بر سر میز مذاکره، برگزار شد.در بیانیه تاکید شده است که تحریم‌های بی‌سابقه علیه روسیه، فشاری عظیم بر اقتصاد این کشور وارد آورده و کنترل صادرات و زنجیره تامین آن را که برای ادامه بلندپروازی های نظامی خود نیاز دارد، فلج کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ایالات متحده و اتحادیه اروپا و گروه هفت متعهد به افزایش هزینه‌ها برای روسیه با اقدامات جمعی مطابق با اختیارات و فرایندهای قانونی هریک از شرکا هستند که شامل این موارد است: هدف قرار دادن رسانه‌های تحت کنترل روسیه که جنگ پوتین را تقویت می‌کنند، ممنوع کردن خدماتی که جنگ پوتین و فرار از تحریم‌ها را تامین مالی می‌کنند، قطع واردات نفت روسیه و کاهش وابستگی به انرژی آن، اعمال کنترل بیشتر و اعمال تحریم‌های صادراتی برای تضعیف اقدامات جنگی روسیه، و اعمال تحریم‌ها بر نخبگان روسیه و اعضای خانواده آنها و همچنین محدودیت ویزا برای مقامات روسیه و بلاروس، که حاکمیت و تمامیت ارضی و استقلال اوکراین را تضعیف می‌کنند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

۱۳۴ نماینده پارلمان انگلیس خواستار قرار دادن سپاه در لیست سازمانهای تروریستی شدند

ائتلافی فرا حزبی در پارلمان بریتانیا در نامه‌ای سرگشاده به ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور، …