بیانیه ۲۲ تشکل و گروه از کارگران و فعالین اجتماعی در اعتراض به حکم اعدام احمد رضا جلالی و حمید رضا اژدری

بیست و دو  تشکل و گروه از کارگران و فعالین اجتماعی در اعتراض به حکم اعدام  احمدرضا جلالی و حمیدرضا اژدری بیانیه ای اعتراضی صادر کرده و مینویسند:  ” باید وسیعا به احکام اعدام و بویژه حکم اعدام احمدرضا جلالی و حمیدرضا اژدری اعتراض کرد و نگذاشت این دو نفر و هیچ زندانی دیگری اعدام شود.” متن کامل بیانیه را در زیر میخوانید:

“چهل و سه سال است که سایه اعدام بر سر جامعه گسترانیده شده است. ده ها هزار انسان آزادیخواه، برابری طلب و ده ها هزار انسان دیگر که قربانی شرایط غیر انسانی گردیده اند، از جمله مجرمان قاچاق مواد مخدر، قتل و غیره در زندانها اعدام شده اند.

اعدام یک قتل عمد دولتی است که توسط دستگاه‌های قضایی حکمش صادر  و توسط زندانبانان به اجرا در می آید. اعدام زندانیان، بخصوص زندانیان سیاسی با اتهامات واهی معاند، محارب ، جاسوس و غیره حربه ای برای ایجاد رعب و وحشت و به سکوت کشاندن مردم جامعه در برابر اراده و خواست سرکوبگرانه طبقه حاکم است.

آزادی بیان، تجمع، تشکل و تحزب از حقوق بنیادی انسانهاست که بیش از چهل سال است از مردم گرفته شده است. این حقوق باید بی چون و چرا به مردم برگردانده شود. نباید هیچ انسانی به خاطر این فعالیتها و همچنین با اتهامات ساختگی دستگاه‌های قضایی و امنیتی بازداشت، زندانی و یا اعدام شود.

هم اکنون بسیاری از زندانیان سیاسی و دو تابعیتی به اتهامات بی اساس زیر حکم اعدام بسر می برند و هر آن ممکن است به چوبه های دار سپرده شوند.

 از جمله این افراد، احمدرضا  جلالی زندانی دو تابعیتی، فیروز موسی لو، محی الدین ابراهیمی، شاکر بهروز، هادی کیانی، ماجد عموری زندانیان سیاسی هستند و تعداد زیادی زندانی دیگر همچون برومند نجفی محیط بان و ابوالفضل مجتبی متهمان به قتل و محکوم به قصاص و حمیدرضا اژدری کودک مجرم که به قصاص محکوم شده است، در زندان هستند. دستگاه قضایی اعلام کرده که تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ حکم اعدام احمدرضا جلالی را به اجرا در خواهد آورد و همچنین احتمال خطر قریب الوقوع قصاص حمیدرضا اژدری می رود.  باید وسیعا به احکام اعدام و بویژه حکم اعدام احمدرضا جلالی و حمیدرضا اژدری اعتراض کرد و نگذاشت این دو نفر و هیچ زندانی دیگری اعدام شود”.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، سندیکای نقاشان البرز، ندای زنان ایران و گروههای از  کارگران در شهرهای سقز و سنندج  و کرمانشاه و گروهای دیگر اجتماعی امضا کنندگان این بیانیه هستند.

باید وسیعا به سیاست های جنایتکارانه حکومت اسلامی اعتراض کرد.

اعدام همواره یک ابزار سیاسی در دست حکومت برای سرکوب جامعه و عقب زدن مبارزات مردم بوده است و بخشهای مختلف مردم به شیوه های مختلف به این سیاست ضد انسانی اعتراض کرده اند. باید این اعتراضات را گسترش داد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱ مه  ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

وزیر کشور آلمان در مورد خطرات نهادهای جمهوری اسلامی در آلمان هشدار داد

وزیر کشور آلمان در مورد خطرات نهادهای جمهوری اسلامی در آلمان هشدار داد پس از …