بیکار سازی پنج هزار پرستار شاغل با قراردادهای ۸۹ روزه در سه ماه.١٠٠ هزار پرستار در کشور بیکارند

شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار می گوید:” ١٠٠ هزار پرستار کم داریم. بعد از کرونا پرستارانِ قرارداد موقتِ بسیاری تعدیل شدند در حالیکه تعداد نیروهای پرستار بیکار در کشور به صدهزار نفر رسیده است.  

محمد میرزابیگی (رئیس سازمان نظام پرستاری ) نیز از بیکاری پنج هزار پرستار شاغل معروف به پرستاران ۸۹روزه در بیمارستان‌های دولتی طی سه ماه گذشته خبر داده است. همچنین جمعی از پرستاران بخش خصوصی از تغییر مدت قراردادهایشان از یک‌ساله به سه و شش ماهه خبر داده‌اند.

روزنه: لازم به توضیح در سالهای اخیر تعداد شاغلان پرستار با قراردادهای معروف به ۸۹ روزه و موقت بشدت افزایش یافته است. بویژه در دوران شیوع کرونا دهها هزار نفر با این قراردادهای موقت با کمترین حقوق و در بدترین شرایط به کار گرفته شدند. دهها نفر از کادر درمان و پرستار در این شرایط در اثر ابتلا به کرونا جانباخته اند. حالا حکومت و وزارت بهداشت می گویند:” از آنجایی که ابتلا به بیماری کرونا و مراقب و بستری در بیمارستانها کمتر شده است، نیازی به این نیروها نیست. این توجیه حکومت برای بیکارسازی دهها هزار پرستار می باشد. پرستاران بارها در اعتراض به این سیاستهای وزارت بهداشت و حکومت دست به اعتراض زده و خواستار بستن قراردادهای دائمی و افزایش حقوق هایشان شده بودند.

اینرا هم بخوانید

مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود

پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت …