تازه ترین اخبار زلزله: ۴۴۵ کشته و ۷۳۷۰ زخمی .۷۰ هزار نفر بی خانمان.خسارت به۳۰هزار خانه، ۱۹۰۰ روستا و ۷ شهرستان.تخریب ۱۰۰درصدی ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی در کرمانشاه

تازه ترین اخبار

*ایسنا:بیش از 200 روستا در کرمانشاه برق ندارند.مردم زلزله‌زده با مشکلاتی همچون کمبود چادر، قطعی آب و برق و … مواجه هستند و برودت هوا، شرایط را برای این هموطنان سخت‌تر کرده است.

مهر:خسارت به۳۰هزار خانه، ۱۹۰۰ روستا و ۷ شهرستان.تخریب ۱۰۰درصدی ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی در کرمانشاه

*فرماندار رژیم در فصر شیرین:  آب قصر شیرین همچنان قطع است/ پوشاک و چادر به شهرستان برسانید.

*فرماندار  رژیم درسرپل ذهاب:لزوم ارسال سریع‌تر مواد غذایی و چادر به شهرستان سرپل ذهاب

*کمبود چادر و مواد غذایی در اسلام آباد غرب

تازه ترین اخبار زلزله: ۴۴۵ کشته و ۷۳۷۰ زخمی تاکنون .۷۰ هزار نفر بی خانمان.بیمارستان‌ها با کمبود امکانات مواجهند.آب و برق قطع است.

ایلنا:انتقاد فرماندار قصرشیرین از کندی روند امداد رسانی به زلزله‌زدگان؛آب شرب هنوز قطع است/ با توجه به سرمای هوا نیازمند شش هزار تخته پتو و چادر هستیم.

ایلنا:چادرهای هلال احمر پاسخگو نیست

*ایسنا:فرماندار ثلاث باباجانی: مشکل اسکان زلزله‌زدگان را داریم.اکبر اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه در حال اسکان زلزله زدگان هستیم، اظهار کرد: متاسفانه برای خدمات رسانی به مردم کمبودهایی داریم، زیرا هنوز آب، نان، چادر و پتوی کافی برای توزیع بین زلزله‌زدگان به دست ما نرسیده است.

 هنوز نتوانسته‌ایم همه کسانی که زلزله خانه‌هایشان را ویران کرده را اسکان دهیم. حدود 90 درصد منازل مسکونی شهر ثلاث باباجانی بین 50 تا 100 درصد خسارت دیده است.اکبری با بیان این‌که 161 روستای دارای سکنه در این شهرستان داریم، اظهار کرد:  حدود 70 درصد از خانه‌های روستایی شهرستان ثلاث باباجانی تخریب شده‌اند.

*در شهرستان گیلانغرب نیز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات رسانی و امداد رسانی هستند، در روستاهای اطراف وضعیت از شهرستان ها بدتر است. نیاز مبرم اسکان و تهیه آب آشامیدنی از جمله مهمترین مشکلات روستاهای اطراف این شهرستان ها به حساب می آید.

در حال حاضر وضعیت شهرستان سر پل ذهاب از دیگر شهرستان ها بدتر است و با توجه به حجم خسارت و سرگردانی مردم نیاز است مسئولان برای کمک رسانی شتاب بیشتری انجام دهند.

*مهر:مشکلات متعدد مردم در سرپل ذهاب/ انتقاد از وضعیت اسکان و تغذیه.اکثر مردم از وضعیت اسکان و تغذیه ناراضی هستند. منازلی که دچار خسارت شده اکثرا با تمام اسباب و وسایل نابود شده و مردم در کنار منازل نظاره گر حجم خسارت ها هستند.

اکثر ساختمان های شهر دچار خسارت از ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی شده است. مراکز آموزشی و درمانی به شدت آسیب دیده اند در این بین مردم همچنان نگران هستند و با اضطراب به سر می برند پمپ بنزین های شهرستان سرپل ذهاب به شدت شلوغ شده است و در این بین دستگاه های امدادی هر چند در حال خدمات رسانی هستند ولی نیازهای جدی در شهر محسوس است.

 

*مهر:در حالی تاکنون آمار رسمی کشته‌ها حدود ۴۰۰ نفر اعلام‌شده است که به نظر می‌رسد بسیاری از اجساد بدون گزارش به پزشکی قانونی دفن شده و در آمار تلفات نیستند.

ازگله که کانون زلزله ۷.۳ ریشتری بوده است به دلیل قطعی اینترنت و سخت بودن انتقال وضعیت موجود، کمترین اخبار واصله را داشته است.  تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه حدود ۱۲۰ پس‌لرزه استان کرمانشاه را تکان داده است.

شهرستان سرپل ذهاب هم‌اکنون دچار مشکلات متعددی ازجمله اسکان، تغذیه و کمبود امکانات درمانی و رفاهی است.  در شهرستان گیلان غرب نیز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات‌رسانی و امدادرسانی هستند، در روستاهای اطراف وضعیت از شهرستان‌ها بدتر است.

مهر:گزارش تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است: سرپل ذهاب: ۲۸۰، کرمانشاه: ۲۵، سلام آباد غرب: ۲۲، کرند: ۱۴، قصر شیرین: ۲۸، جوانرود: ۳ و ثلاث: ۱۵

*تخریب ۱۰۰ درصدی روستاهای دالاهو

*سازمان انتقال خون ایران از تمامی دارندگان گروه خونیO – (او منفی) دعوت کرد برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

تسنیم:۳۹۵ کشته و ۶۶۵۰ زخمی تاکنون در زلزله کرمانشاه

زلزله استان کرمانشاه تاکنون 348 کشته و 6000مجروح داشته است.۷۰ هزار نفر بی خانمان شده اند.بیمارستان‌ها با کمبود امکانات مواجهند.آب و برق، عمده مشکلات مناطق زلزله‌زده

 

مهر:کاهش دمای هوا در کرمانشاه/ مردم با کمبود چادر مواجه هستند

تسنیم:مردم شهرستان ثلاث‌باباجانی به شدت نیازمند پتو، چادر، آب و نان هستند

بیشترین تلفات در شهرستانهای قصر شیرین و سرپل ذهاب بوده و آب و برق قطع است. تنها بیمارستان های سرپل ذهاب و اسلام آباد غزب تخریب شده اند.۹۰ درصد منازل در ثلاث باباجانی خسارت دیده‌اند تعداد زخمی ها بسیار زیاد است.بساری از مناطق آسیب های جدی دیده است. تمامی .واحدهای مسکن مهر  تخریب و بر سر مردم ریخته شده است. مسکن مهر روی گسل زلزله ساخته شده بود…

تازه ترین اخبار

تسنیم:۳۴۸ کشته و 5300 زخمی تاکنون/ تخریب ۱۰۰ درصدی روستاهای دالاهو

زلزله استان کرمانشاه تاکنون 336 کشته و ۵۳۰۰ مجروح زخمی داشته است.70 هزار نفر بی خانمان شده اند

گزارشات تصویری مناطق زلزله زده

http://rowzane.com/news/article=105950

 

مهر:۳۲۸ کشته و ۲۵۰۴ مجروح/ قطعی برق و کمبود چادر

ایلنا:۹۰ درصد منازل در ثلاث باباجانی خسارت دیده‌اند.وقوع ۱۱۸ پس‌لرزه در غرب کشور

رئیس بیمارستان بخشی از بیمارستان امام خمینی اسلام آباد غرب تخریب شده است/تختی برای پذیرش مصدومان نداریم

زلزله ٧.۶ ریشتری در  استان کرمانشاه تاکنون 214 کشته و بیش از ۲۵۰۴ زخمی داشته است.

بیشترین تلفات در شهرستانهای قصر شیرین و سرپل ذهاب بوده است.

سازمان امداد و نجات: 70 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه به اسکان اضطراری نیاز دارند.

آب و برق در شهرستان های «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی» در استان کرمانشاه قطع است. برق رسانی در منطقه «قصر شیرین» در استان کرمانشاه نیز دچار مشکل شده  است. تعداد زخمی ها بسیار زیاد است.بساری از مناطق آسیب های جدی دیده است.این خبر ساعت ۲  شب حکومت است.پیش‌بینی اسکان اضطراری ۷۰ هزار نفر در سرپل‌ذهاب، جوانرود و قصر‌شیرین.نیاز شدید مناطق زلزله‌زده به وسایل گرمایشی. البته به این اخبار و گزارشات حکومت هرگز نباید اعتماد کرد.

فارس:در سرپل ذهاب ٧١ نفر و همچنین در ثلاث باباجانی١٠ نفر کشته داشته ایم. تعداد مجروحان هم اکنون از ١٠٠٠ نفر رد شده است.

 

فارس:رییس اورژانس حکومت: زمین‌لرزه تاکنون ۶۱ کشته و بیش از ۳۰۰ مجروح داشته است.زلزله ٧.۶ ریشتری در کرمانشاه. آب، برق و تلفن کرمانشاه،قصر شیرین قطع شد. تعداد زخمی ها زیاد است.بساری از مناطق آسیب های جدی دیده است.این خبر ساعت ۱۲ شب حکومت است.

تسنیم:پیش‌بینی اسکان اضطراری ۷۰ هزار نفر در سرپل‌ذهاب، جوانرود و قصر‌شیرین.نیاز شدید مناطق زلزله‌زده به وسایل گرمایشی

خسروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه: در محورهای ثلاث باباجانی- جوانرود، پاتاق-سرپل‌ذهاب و محور باینگان به پاوه، ریزش کوه سبب انسداد محورها شده است.

در قصر شیرین نقاطی از شهر و بیمارستان نیز آسیب دیده است.

فارس:در حالی که مسئولان امدادی و دولتی در استان های غربی کشور خبر از مصدوم شدن بیش از ۱۳۰ نفر ذر این مناطق می دهند، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر می گوید آمار مصدومان تاکنون ۳۵ نفر بوده و تا کنون ۱۸ پس لرزه به وقوع پیوسته است

فارس:مقامات منطقه کردستان عراق، کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر در این زمین‌لرزه را در استان سلیمانیه عراق تأیید کردند.

مهر:تلفن و دیگر راه‌های ارتباطی با جوانرود و ثلاث باباجانی قطع شده است.در حال حاضر هلال‌احمر استان کرمانشاه از میزان خسارتها و تلفات احتمالی زمین‌لرزه امشب آمار دقیقی در دست ندارد.

فارس:استاندار کرمانشاه: ۶ نفر در قصرشیرین و یک نفر در ازگله جان خود را از دست داده‌اند.

آمار مصدومان به ۳۵ نفر رسید: سردشت: ۷ ، سنندج : ۲۰، شوش : ۱ ، ایلام : ۷

فرماندار: دو کشته در زلزله کرمانشاه در قصر شیرین/برآورد خسارات ممکن نیست تهران-ایرنا- فرماندار قصر شیرین گفت: زمین لرزه در قصر شیرین موجب شد دو تن از هموطنان جان خود را از دست داده و تعداد بسیاری نیز زخمی شوند.

دو نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی ها در این شهر زیاد است.
خسارت وارده به دلیل قطع برق قابل برآورد نیست.براساس گزارش خبرنگار ایرنا از کرمانشاه نیز، تلفن همراه اول در این شهر مختل شده است. همچنین مردم در خیابان ها هستند .
در بخشی از شهر برق قطع شده و گزارش اسیب دیدگی در بخش هایی از شهر گزارش شده است. ترافیک شدید در خیابان های شهر دیده می شود.
بخش هایی از منازل ریزش داشته و برخی خانه های آپارتمانی ترک خورده است

*این زمین لرزه شدید در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داد و موجب ترک خوردن دیوارها و قطع برق برخی مناطق شده است.تلفن، اینترنت و راه‌های ارتباطی قطع شده است.

*بر اثر زمین لرزه امشب برق در شهرهای پلدختر و کوهدشت در استان لرستان قطع شده است.

گزارش سایت حکومتی تسنیم در این باره ضمیمه است

تسنیم:زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس لرزه ۴.۶ ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند.

برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.

زلزله شدید در ایلام ‌مردم را سراسیمه به خیابان‌ها کشاند.

در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

 

ایرنا:زلزله ۷.۶ ریشتری در کرمانشاه. این زلزله در استانهای کردستان و آذربایجان و زنجان، مناطق و شهرهای کردستان عراق نیز به شدت کمتری روی داده است. آب، برق و اینترنت درکرمانشاه قطع شده.

تستیم:زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه؛همدان،اراک زنجان،سنندج، تبریز، ارومیه و مناطق کردستان عراق را لرزاند.عصر امروز زلزله به بزرگی ۷.۳ ریشتر  در استان کرمانشاه و مناطق مرزی با کردستان عراق روی داده است. احتمال تلفات و خسارات با این زلزله ای به این قدرت میرود.  امیدواریم مردم در این مناطق صدمه ندیده باشند.زلزله در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است. روزنه

 زلزله در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است.

برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.

زلزله شدید در ایلام ‌مردم را سراسیمه به خیابان‌ها کشاند.

در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

دقایقی بعد پس لرزه ۴۳۶ ریشتری با مشخصات ذیل حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند.

اینرا هم بخوانید

فراخوان به ایرانیان مقیم خارج: با تمام قوا در حمایت از زنان در ایران به میدان بیاییم!

جمهوری اسلامی بار دیگر گشت ارشادش را به خیابان آورده و در سراسر کشور به …