تازه ترین خبرها از تهاجم روسیه به اوکراین

بعد از گذشت ۷۷ روز از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، بمباران و موشک باران شرق این کشور توسط روسیه ادامه دارد. بر اساس تازه ترین گزارش سازمان ملل تا به امروز نزدیک به ٨ میلیون نفر آواره شده اند. بیش از ٥ میلیون نفر به کشورهای همسایه پناهنده شده اند. برخی اخبار امروز

 *گزارش‌ها از اوکراین حاکی از آن است که بعد از خروج غیرنظامیان از مارخانه فولاد ماریوپل، همچنان آتش درگیری‌ها میان نیروهای اوکراینی و روس در این منطقه ادامه دارد. یورونیوز

*آژانس اطلاعات نظامی آمریکا می‌گوید در جنگ اوکراین “وضعیت پات” حاکم است و پیشروی‌های روسیه در دونباس پایان جنگ نیست. چند فرماندار مناطق مختلف روسیه استعفا دادند. اوکراین انتقال گاز به لوهانسک را قطع کرد.

*مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۴۰ میلیاد دلاری به اوکراین موافقت کرده است.این کمک شامل ۶ میلیارد دلار کمکهای امنیتی، نزدیک به ۹ میلیارد دلار هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی ارسال شده به اوکراین و حدود ۴ میلیارد دلار کمک‌های عملیاتی و اطلاعاتی است.آوریل هِینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، در یک جلسه استماع در سنا گفت: “پوتین برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده می‌شود.”

*قطع انتقال گاز به لوهانسک توسط اوکراین.اداره شبکه گاز اوکراین اعلام کرد، به دلایل جنگی از روز چهارشنبه ۱۱ مه انتقال گاز به منطقه لوهانسک در شرق کشور قطع می‌شود. حجم انتقال گاز به لوهانسک بالغ بر ۳۲،۶ میلیون مترمکعب در روز است و این برابر با یک‌سوم گازی است که اوکراین روزانه به اروپا انتقال می‌دهد.

اینرا هم بخوانید

دستگیری سه نفر به اتهام “توهین‌ به نظام و مقدسات اسلامی” در فضای مجازی در بروجرد

ایرنا به نقل از مهدی مهدوی‌کیا فرمانده انتظامی بروجرد نوشت روز چهارشنبه هشتم فروردین از …