تازه ترین خبرها از سی و ششمین روز تهاجم روسیه به اوکراین

*

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنج‌شنبه از قول مقامات اوکراین گزارش داد که به رغم وعده‌های روسیه، نیروهای نظامی این کشور کماکان مناطق اطراف کی‌یف، پایتخت، و همچنین شهرهای دیگر کشور را هدف حملات موشکی و بمباران قرار می‌دهند.

* ادامه بمباران گسترده مناطق اطراف پایتخت؛دو روز بعد از وعده کرملین مبنی بر «کاهش چشمگیر حملات به اوکراین و عقب‌نشینی نیروهای روسیه از اطراف کی‌یف و چرنیهیف»، بمباران گسترده مناطق اطراف پایتخت کماکان ادامه دارد و آمریکا می‌گوید تنها بخش کوچکی از نیروهای روسی در اطراف کی‌یف «تغییر موقعیت» داده‌اند.

*ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو می‌گوید، منتظر حملات بیشتر روسیه هستیم؛ مسکو دروغ می‌گوید. روسیه در حال تغییر آرایش جنگی نیروهای نظامی خود در اوکراین است و قصد دارد حمله شدیدی به دونباس را آغاز کند.

*رسانه های آلمانی گزارش می دهند بدنبال آتش‌بس موقت، ده‌ها اتوبوس در راه ماریوپل برای نجات غیرنظامیان هستند.قرار است ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین به‌صورت آنلاین در روز جمعه انجام شود.

*ادامه حملات روسیه در شرق اوکراین.ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور به حملات خود در شرق اوکراین ادامه می‌دهند.  سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شهر سولوتا نیوا، واقع در جنوب غرب دنتسک تحت کنترل روسیه درآمده است. 

*از آغاز حمله روسیه به اوکراین تا کنون نزدیک به ۲،۴ میلیون نفر از اوکراین به لهستان گریخته‌اند. 

*سازمان ملل تا کنون بیش از چهار میلیون نفر برای فرار از تهاجم روسیه از اوکراین فرار کرده اند.

*واحدهای امدادی سازمان صلیب سرخ جهانی با محموله‌های کمکی راهی ماریوپل شده‌اند. تلاش بر آن است که غیرنظامیان بتوانند روز جمعه این شهر را ترک کنند. 

*پوتین می گوید محاصره ماریوپول تنها در صورت تسلیم نیروهای اوکراینی پایان می‌یابد

*موشک باران و حملات توپخانه ای ارتش روسیه به شهرهای شرق اوکراین ادامه دارد.Edit

اینرا هم بخوانید

مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود

پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت …