تجمعات سراسری بازنشستگان مخابرات

روز هفده اسفند کارگران بازنشسته در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات‌شان و وضعیت نامناسب معیشتی و مستمری‌های نازل خود در سطح سراسری در مقابل شرکت مخابرات ایران در شهرهای مختلف  تجمع کردند. بنا بر گزارشات تا کنون این تجمعات که فراخوان آن از قبل اعلام شده بود، در شهرهای تهران، یزد، اردبیل، ساری، خرم آباد، اراک، زنجان، ایلام، مشهد، تبریز، قم، شیراز، اهواز، و منطقه چهارمحال و بختیاری در شهر کرد برپا شده است.  

بازنشستگان مخابرات استان‌های تهران و البرز  در مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات ایران در تهران تجمع داشتند. و با شعارهایی چون “بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد، وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه، بازنشسته اتحاد، اتحاد” فریاد اعتراضشان را بلند کردند. در این روز زیر فشار اعتراض تجمع کنندگان یکی از مسئولین به میان بازنشستگان آمد و سخنانی را بیان کرد و تلاش کرد فضا را آرام کند. اما بازنشستگان معترض با فریاد دروغه، دروغه  اجازه صحبت به او ندادند . در شیراز بازنشستگان مخابرات با شعار رفاهیات حق مسلم ماست پیگیر مطالباتشان شدند.

در این روز همچنین جمعی از بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما در اعتراض به تصویب انتقال صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری و وضع بد معیشتی خود در مقابل ساختمان مجلس تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان سزاوار زندگی انسانی و همراه با امنیت و آرامش و رفاه هستند. اما دزدان و چپاولگران حاکم مدام از حقوق و صندوقهای ذخیره آنها میدزدند و شرایط مشقت باری را بر آنها تحمیل کرده اند. بازنشستگان به همین دلیل یکی از بخشهای بسیار معترض جامعه هستند که در تجمعات مشترک و سراسری خود بارها و بارها بر مطالباتی چون افزایش حقوقها در حد داشتن یک زندگی انسانی، درمان و تحصیل رایگان برای همه و داشتن حق مسکن، پایان دادن به دزدی ها و اختلاس ها  و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی زندانیان سیاسی تاکید کرده اند. در تجمعات این روز نیز با فریاد رفاهیات حق مسلم ماست بر خواستهای خود تاکید گذشتند

حزب کمونیست کارگری ایران

17 اسفند ۱۴۰۰، 8 مارس  ۲۰۲۲

.ویدئو و تصاویری از این تجمعات

ارومیه

تجمع اعتراضی بازنشستگان مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات ایران

استان فارس، شیراز

تبریز

استان مازندران

استان مرکزی

استان اصفهان

استان خوزستان

استان البرز

استان قم

منطقه چهارمحال و بختیاری

استان ایلام

استان خراسان رضوی

استان زنجان

یزد

اینرا هم بخوانید

گزارش کمپین مالی حزب برای جمعآوری حداقل ۱۰۰ هزار دلار در یک ماه- لیست شماره پنج

کمپین مالی حزب لیست شماره ۵ در پاسخ به فراخوان حزب برای جمع آوری حداقل …