تحركات فاشيستى عوامل جمهورى اسلامى در آذربايجان محكوم به شكست است

عوامل جمهورى اسلامى هرازچندگاهى با پخش اعلاميه هايى در برخى از شهرهائيكه ساكنين اش تركيبى از مردم كرد زبان و ترك زبان هستند، اقدام به تبليغات فاشيستى و ضد انسانى عليه كردها ميكنند. نمونه اخير اينگونه رفتارهاى فاشيستى پخش اعلاميه اى در مياندوآب يا قوشاچاى است كه در آن ضمن تروريست خطاب كردن كرد ها، از بنگاه ها و مشاورين املاك خواسته شده است كه در فروش خانه هاى مسكونى به كردها ‶هوشيار″ باشند.

اين فاشيست ها خود را نماينده كل مردم آذرى زبان معرفى ميكنند و مردم را هم با عنوان ‶ملت غيور آذربايجان″ مورد خطاب قرار ميدهند.

زبان و ادبيات آنها توهين آميز و تحريك كننده و استدلاللاشان دروغ و حرفهاى بيربط به زندگى مردمان اين قرن است. آنها ميخواهند انسانهاى قرن ٢١ ارتباطات خود را نه بر اساس واقعيات زندگى و نيازهاى انسانهاى قرن ٢١ بلكه بر اساس روابط طايفه ها و قبايل قرنها پيش تنطيم كنند.

ولى مردمانى كه ساليان سال در كنار هم زندگى كرده اند، مراوده و داد و ستد كرده اند، روابط فاميلى و خانوادگى با هم برقرار كرده اند چشمشان به آينده است. چشمشان به هرچه بيشتر دوستانه تر و انسانى تر كردن روابطشان است.  آنها چشم به آينده بهتر دارند نه به گذشته هاى تلخ و تاريك. نسل امروز نميخواهد و نميتواند روابط خود را با همكلاسي ها، با همكاران، با همسايه هاى ديوار بديوار خود بر اساس آنچه كه در گذشته ها اتفاق افتاده تنظيم كند. آنها ميخواهند و ميتوانند در كنار هم بعنوان شهرواندان متساوى الحقوق زندگى كنند. اگر مردم، چه ترك زبان و چه كرد زبان، زندگى لايق انسان قرن ٢١ را ندارند، اين بخاطر وجود نحس حكومت اسلامى است كه ٤٠ سال است زندگى را به همه مردم ايران تلخ كرده است. رژيم در حال سرنگوى تلاش خواهد كرد كه آخرين زهر خود را بر جامعه ايران بپاشد. تحريكات قومى و تلاش هاى عقبمانده ملت تراشى در ايران يكى از اين شگرد هاى حكومت اسلامى است.

جليل جليلى

١٠ دسامبر ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

بحثى در رابطه با مقوله انقلاب و انقلاب جارى در ايران- جلیل جلیلی

مقدمه: بحثهاى زياد و نظرات گوناگونى در مورد انقلاب، بويزه انقلاب جارى در ايران، در …