ترکیه: افول اسلام سیاسی و آبروی بر باد رفته حضرت حوا

چند روز پیش مراد شاهین سر دسته گروه موسوم به “حرکت بقای ملی”که یکی از دستجات اسلامی- فاشیست ترکیه است مدعی شد که سزن آکسو، ترانه سرای محبوب ترکیه، در ترانه ای حضرات آدم و حوا را خوار شمرده و به مقدسات اسلامی توهین کرده است. نکته اینجاست که آکسو این ترانه را پنج سال پیش سروده بود.

حال چه شده است که فیل این اوباش اکنون به یاد ناموس از دست رفته حضرت حوا افتاده است؟ واقعیت این است جامعه ترکیه به یمن بیست سال حکومت اردوغان و “اسلام خوش خیم” با بحران اقتصادی و اجتماعی بی سابقه ای روبرو است: بیکاری ۱۱ درصدی، تورم ۳۶ درصدی و مشکلات جدی میلیونها نفر در تهیه پایه ای ترین مایحتاج مانند نان و شکر. این در حالی است که حلقه های نزدیک به اردوغان و حزب عدالت و توسعه از طریق اختلاس، رشوه خواری، زمین خواری، پولشویی و باند بازی هر روز میلیاردها لیره به ثروت خود می افزایند.

نکته دیگر اینکه علیرغم بیست سال حکومت، اردوغان بارها به عدم موفقیت اسلام سیاسی در بدست آوردن هژمونی فرهنگی اعتراف کرده است. علت این رجزخوانی ها را باید در این شکست همه جانبه اسلام سیاسی جستجو کرد. این تلاشی مذبوحانه برای منسجم کردن صفوف در هم ریخته نیروهای اسلامی در ترکیه است. اما جامعه ترکیه تصمیمش را در بستن دفتر این وحوش اسلامی گرفته است. حتی خود خدا هم قادر به بازگرداندن آبروی از دست رفته حضرت حوا نخواهد بود.

مندرج در ژورنال شماره ۱۳

اینرا هم بخوانید

شکست سیاسی و اقتصادی اردوغان در ترکیه

مندرج در ژورنال شماره ۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …