ترکیه مناطقی را در تل‌رفعت که سکونتگاه آوارگان شهرعفرین است، موشک‌باران کرده‌ است.

روز شنبه منابع محلی سوریه هم گزارش دادند که ارتش ترکیه، مناطقی از تل‌رفعت را، که سکونتگاه آوارگان شهر عفرین است، موشک‌باران کرده‌ است.

به خبرگزاری هاوار – وابسته به حکومت خودمختار روژآوا در مناطق کردنشین سوریه – حملات ترکیه در حالی در بامداد شنبه رخ داد که قرار بود در ساعت ۱۱ صبح این روز، تظاهراتی در اعتراض به حملات اخیر ترکیه به کردستان عراق در نزدیکی تل‌رفعت برگزار شود.محمد شاهین، از روسای شورای اجرایی منطقه خودمختار فرات، گفت که حملات چند روز اخیر ترکیه به روستاهای مختلف کردنشین «نشان‌دهنده برنامه‌ جامع ترکیه برای حمله به سراسر کردستان» است.

تنها دو روز قبل از آغاز حملات ترکیه، مسرور بارزانی، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان کردستان عراق به آنکارا سفر کرد.او بعدا گفت که با اردوغان، درباره «گسترش همکاری‌ها برای تقویت امنیت و ثبات» در شمال عراق صحبت کرده است.

شهر مارع در بخشی از استان حلب قرار دارد که ترکیه آن را اشغال کرده است. شهر تل‌رفعت هم در بخشی از همین استان قرار دارد که بدست حکومت خودمختار کردهای سوریه اداره می‌شود.ه گفته مقام‌های حکومت خودمختار کردهای سوریه، از زمان آغاز عملیات ارتش ترکیه در عراق، حملات این کشور به مناطق کردنشین سوریه نیز شدت گرفته است.

اینرا هم بخوانید

تلاش‌ جمهوری اسلامی برای جلوگیری از فعالیت استارلینک در ایران ادامه دارد

گزارش‌های تازه حکایت از ادامه تلاش و پیگیری جمهوری اسلامی برای قطع اینترنت ماهواره‌ای استارلینک …