تفکیک جنسیتی در “پارک مشروطه” تبریز!حصار کشی در پارکها، طرح تفکیک جنسیتی رژیم را باید در هم شکست

بعد از زنانه و مردانه کردن چندین پارک در تهران و بجنورد، حالا شهردار تبریز از حصار کشی در پارکی در این شهر خبر داده است!

بر اساس اخبار و گزارشات منتشر شده در مدیای اجتماعی, شهرداری تبریز با حصار فلزی اقدام به تفکیک جنسیتی در “پارک مشروطه” این شهر کرده است. وب سایت حکومتی عصر تبریز به نقل از جواد صدیقی امور ارتباطات شهرداری منطقه ۳ این شهر گفت:” این حصارکشی مربوط به سال های پیش است و به گفته مسوولان آن دوران، به دلیل درخواست بانوان آن منطقه قسمت کوچکی از پارک را برای ورزش بانوان جدا کرده اند و کل پارک آزاد بوده و چیزی به نام تفکیک جنسیتی وجود ندارد”.

******

روزنه: بعد از زنانه و مردانه کردن چندین پارک در تهران و بجنورد، حالا شهردار تبریز از حصار کشی در پارکی در این شهر خبر داده است!حصار کشی در پارکها طرح تفکیک جنسیتی و سیاست دیگر ضد زن جمهوری اسلامی است که با واکنش های متعدد و مخالفت مردم در مدیای اجتماعی روبرو شده است. سیاست حصارکشی پارکها، زنانه و مردانه کردن پارکها، طرح تفکیک جنسیتی و ضدزن و در ادامه تلاش ها و تقلاهای حکومت برای ایجاد محدودیت برای زنان در زندگی اجتماعی است.

مبارزات زنان علیه حجاب اسلامی، قوانین و مقررات دینی و مذهبی حکومت، در سالهای اخیر عقب نشینی های بزرگی به حکومت اسلامی تحمیل کرده است. اعتراض، مقاومت و مبارزات زنان بر علیه کلیت نظام اسلامی، قدرتمند ترین و اجتماعی جنبش اعتراضی در ایران است. حکومت زیر ضرب و منگنه مبارزات زنان قرار دارد. جامعه ایران سکولارترین و بی دین ترین جوامع خاورمیانه، و به این اعتبار جنبش رهایی همه زنان و مردم منطقه از شر اسلام، قوانین ضد زن و جمهوری اسلامی است. اعتراضات و مبارزات زنان یک بخش بسیار مهم این حرکت رهایی از قید مذهب و اسلام و تمام قوانین ضد زن بوده و به این اعتبار نقش و جایگاه برجسته و مهمی در جنبش سرنگونی و رهایی مردم ایران دارد.

حکومت از حضور زنان ترس و وحشت دارد. در طول بیش از چهار دهه گذشته دهها طرح و مصوبه برای تحمیل بی حقوقی محض بر زنان تصویب و به اجرا گذاشته است که در نتیجه مقاومت و مبارزه جنبش زنان عملا شکست خورده است. طرح حصار کشی و جداسازی پارک ها هم تقلای بی ثمر حکومت برای تفکیک جنسیتی و ایجاد محدودیت بر زنان می باشد که با اعتراض و مبارزه زنان و مردم راه به جایی نخواهد برد. مردم در شهرهایی که حکومت قصد عملی کردن چنینی سیاستهایی را دارد، از جمله در تهران و بجنورد و اخیرا در تبریز، باید بر علیه این سیاست کثیف حکومت دست به اعتراض زده و جلوی اجرای این طرح ها را بگیرند.

اینرا هم بخوانید

«۲۵۰ هزار» کودک رانده‌شده از پاکستان به «آموزش، غذا و خانه» نیاز دارند

یک سازمان غیر دولتی می‌گوید ۲۵۰ هزار کودک افغانستانی پس از بازگشت اجباری از پاکستان …