“توالت در کنار مسجد” یا طویله اوژیاس

فایل صوتی حاکی از فساد گسترده در بالاترین رده های سپاه با واکنش های متفاوتی بدنبال داشته است. در این میان در کنار اظهارات مقامات حکومت که گفتند قبلا به این موضوع برخورد شده است و “عده ای”  هم دوران محکومیتشان را میگذرانند، مدیر مسئول روزنامه همشهری خیال همه را راحت کرد: “به قول امام در هر قشری از جمله سپاه و روحانیت نیز آدم آلوده میتواند باشد. مثالش مثال توالت در کنار مسجد است اما مردم مسجد را می بینند”!

مساله این است که جمهوری اسلامی و مقاماتش تا مغز استخوان فاسد هستند و  مردم به هر سوی این حکومت سرشان را میچرخانند توالت می بینند. قیاس واقعی شباهت جمهوری اسلامی با طویله اوژیاس از اسطوره های یونان باستان است. با این تفاوت که طویله اوژیاس را سه هزار گاو به مدت سی سال به گند کشیده بودند و فقط هرکول توانست با انحراف آب دو رودخانه تمیزش کند. در حالیکه طویله جمهوری اسلامی را هزاران آیت الله به مدت چهل و سه سال به گند کشیده اند. این طویله تمیز شدنی نیست. باید تماما ویرانش کرد. باید تماما مدفونش کرد.

طویله اوژیاس اسطوره بود و پهلوانی اسطوره ای کارش را ساخت. طویله جمهوری اسلامی واقعی است و کارش را انسانهای واقعی خواهند ساخت. همان انسانها که آبان را خلق کردند.

مندرج در ژورنال شماره ۳۵

اینرا هم بخوانید

“فساد شویی” امام‌جمعه زمین‌خوار! محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …