جمهوری اسلامی مسئول مستقیم جانباختن کودکان زلزله‌زده در اثر سرما‌زدگی است. این لاابالی‌گری عامدانه حکومت اسلامی نباید بی پاسخ بماند!

با زلزله ۲۱ آبان‌ در مناطق غرب کشور و ویران شدن بیش از صدهزار واحد مسکونی غیر استاندارد و فرسوده، هزاران نفر در شهر و روستاهای آسیب دیده بی‌خانمان و آواره شدند. بیش از ۲ ماه است که مردم مصیبت دیده بدون کمترین امکانات اولیه زندگی در مشقت‌بارترین وضعیت ممکن بدون هیچ کمک مؤثری از طرف حکومت به حال خود رها شده‌اند. با فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف و باران، وضعیت زندگی رلزله‌زدگان فاجعه‌بارتر شده است. جمهوری اسلامی مانند همیشه از زیر بار مسئولیت شانه خالیمی‌کند. نیروهای کمکی دولتی اندک اقدامات اولیه را هم تعطیل و منطقه را ترک کرده‌اند. تا به حال تنها کمک‌های مردمی و نیروهای امداد مردمی با هر‌چه در توان داشته‌‌اند به داد مصیبت دیدگان رسیده‌اند. اما جمهوری اسلامی مانع کمک رسانی وسیع مردم شد و امکانات جمع آوری شده را نیز بالا کشید.

عدم رسیدگی به مصیبت دیدگان زلزله سبب انواع بیمارهای عفونی، جسمی و روانی گردیده است. دراین میان کودکان خردسال بیشتر از همه صدمه دیده‌‌‌اند. سارینا ذهابی دخترک۲ ساله  و نوزاد ۴‌ماهه دیگری به نام محمد و نوشین محمدی ۱۷ ساله در اثر عفونت شدید و سرما‌زدگی، به دلیل عدم دسترسی امکانات اولیه درمانی و بهداشتی و اسکان طولانی مدت در چادرهای نمناک و سرد، به طرز دردناکی بر اثر سرمازدگی جان باختند!

مسبب مستقیم این فاجعه تکان دهنده و این لاابالی‌گریعامدانه، جمهوری اسلامی است! حکومتی تا مغز استخوان فاسد و شرور که با بیرحمی تمام مردم مصیبت دیده و زلزله زده را با انبوهی از درد و گرفتاری و کمبود به حال خود رها کرده است. بودجه‌ ناچیزی از جانب دولت برای کمک به مناطق زلزله زده اعلام شد اما همان هم به مردم نرسید. هنوز نیازهای اولیه مردم از آب آشامیدنی تا سرپناه و کانکس و دارو و درمان و بهداشت بی جواب مانده است.

مردم از این جنایات در حق خود نمی‌گذرند! این رفتار ضد بشری جمهوری اسلامی نباید بی پاسخ بماند! باید وسیعاً اعتراض کرد. از اختلاس‌های چند هزار میلیاردی تا بودجه‌‌‌های نجومی دستگاه‌های ترور وسرکوب و بودجه های کلان نهادهای مذهبی همه را از حلقوم این حکومت باید بیرون کشید و صرف تامین نیازهای زلزله زدگان و سایر نیازهای جامعه کرد.

 

حزب کمونیست کارگری ضمن همدردی عمیق با خانواده‌‌های مصیبت دیده و مردم رنج کشیده منطقه، از همه فعالین و مردم می‌خواهد متحدانه دست به اعتراض بزنند. تهیه امکانات رفاهی، درمانی، بهداشتی و مسکن مناسب برای زلزله زدگان وظیفه فوری دولت است و باید هرچه سریع‌ترآماده شود و به رایگان در اختیار مردم نیازمند قرار گیرد. باید در سراسر کشور حکومت فاسد و دزد و بیرحم اسلامی را در منگنه قرار داد و از همه طرف جانیان حاکم را مورد هجوم قرار داد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

تاکید اسرئیل بر پاسخ به حمله جمهوری اسلامی

اسرائیل«کانال ١٢»: اسرائیل «به وضوح و نیرومندانه» به حمله جمهوری اسلامی پاسخ خواهد داد. واکنش …