جنایت در بوچا و کشتار مردم بی دفاع اوکراین توسط نیروهای نظامی روسیه را شدیدا محکوم می کنیم!

جنایت در بوچا و کشتار مردم بی دفاع اوکراین توسط نیروهای نظامی روسیه را شدیدا محکوم می کنیم!

به دنبال عقب نشینی نیروهای نظامی روسیه از مناطقی که در حومه کی یف تحت کنترل خود داشتند، شواهد فراوان وجود دارد که نشان می دهد نیروهای نظامی روسیه چگونه وحشیانه و بی رحمانه مردم بی دفاع را به قتل رسانده اند. گفته شده است که تاکنون اجساد ۴۱۰ غیر نظامی در نواحی اطراف کی‌یف پیدا شده است. کسانی که بعضا با کتف های بسته از فاصله نزدیک مورد شلیک گلوله قرار گرفته اند و زنان نیمه‌برهنه‌ای که بدن‌شان سوزانده شده است. اجساد این قربانیان در خیابانها و مکانهای مختلف و یا گورهای دسته جمعی یافت شده اند. بنا به گزارشات در بوچا یک اتاق شکنجه کشف شده است که آثار خشونتی افسارگسیخته در آن دیده میشود.

در حالی که جنایت در بوچا و نواحی اطراف کی یف خشم مردم جهان را برانگیخته است دولت روسیه بی شرمانه جنایات رخ داده در این مناطق را انکار می کند و همه اخبار و گزارشات منتشر شده در این مورد را “جعلی” قلمداد می کند. اما برای ما و مردم متمدن دنیا روشن است آنچه که جعلی است و دروغ است اظهارات مقامات دولت متجاوز روسیه است که می پندارد با اشاعه دروغ به سبک هیتلر و فاشیستها در جنگ جهانی دوم می تواند بر جنایات خود سرپوش بگذارد و زورگویی و توسعه طلبی خود را توجیه کند.

 از همان آغاز تهاجم نیروهای روسیه به اوکراین نیروهای نظامی روسی مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستانها، زایشگاه ها و حتی کتابخانه که پناهگاه مردم بود را مورد هدف قرار دادند که مقاومت مردم را در هم بشکنند. حاصل چنین رویکرد جنایتکارانه تبدیل شهرها به ویرانه، آوارگی میلیونی مردم اوکراین، انهدام زندگی و هستی شهروندان اوکراینی و صحنه های فجیعی از جنایت است که ما  اکنون در بوچا و حومه کی یف می بینیم. هر روز و هر لحظه که از این جنگ می گذرد مردمان بیشتری قربانی می شوند، زندگی های بیشتری به نابودی کشانده می شود و جنایات بیشتری کشف میشود.

حزب کمونیست کارگری جنایات نیروهای نظامی روسیه در اوکراین و کشتار مردم بی دفاع را قاطعانه محکوم می کند و یکبار دیگر اعلام می نماید که تنها راه جلوگیری از این فجایع انسانی قطع فوری جنگ و خروج نیروی اشغالگر روسیه از اوکراین است. قطع فوری این جنگ خانمانسوز باید بر هر منفعت و مصلحت دولتها ارجحیت داشته باشد تا از لطمات انسانی بیشتر به مردم جلوگیری شود. جنایتکاران جنگی در هر پست و مقامی که باشند و در راس آنها پوتین باید در دادگاههای بین المللی مجازات و محاکمه شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ فروردین ۱۴۰۱- ۶ آوریل ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

زنان سالخورده روستائی- شمی صلواتی

چه کسی مسئول رنج و درد سالخوردگان روستائی، بخصوص زنان در کردستان و بلوجستان و …