جهان در برابر فاجعه طالبان چه واکنشی نشان خواهد داد- امیر توکلی

دهها سال استکه مردم افغانستان روزی را در آرامش بسر نبرده اند، نسل بعد از نسل کوهی از درد و رنج را به دوش کشیدند و زیر بار زندگی جهنمی که حاکم بود، له شدند و رفتند. جنگ های قومی و قبیله ای، حاکمان فاسد و جنایتکار، سیستمهای قرون وسطایی و مذهبی بعلاوه دستجات جنایتکار اسلامی، همه و همه جامعه افغانستان را به قهقراه و تباهی برده اند.
امروز اما وضعیت جامعه افغانستان خطیرتر از هر دوره دیگری است. با یورش اوباشان اسلامی طالبان از غارهایشان به شهرها و روستاها، همان زندگی مشقت بار هفته های گذشته هم در حال دود شدن است.
امروز اما به کمک مدیای اجتماعی مردم جهان چشم شان به افغانستان دوخته شده، از یکطرف اوباشان طالبان را می بینند که در تدارک قدرتگیری هستند و از طرف دیگر جامعه ای پرتلاطم، نگران اما مصم بر علیه اوباشان طالبان را مشاهده میکنند.


زنان و دختران شجاعی که نمیخواهند همان آزادی های ناچیزی را که داشتند در زیر برقه سیاه دفن کنند.

اما در این میان دولتمردان و رسانه های کور و کری که منافعشان ایجاب میکند تا اوضاع را برعکس منعکس کنند، میگویند مردم همخوانی فرهنگی بیشتری با طالبان دارند و از تحمیلی بودن دمکراسی غربی که مناسب جامعه افغانستان نبود، اظهار ندامت می کنند. این سیاستمداران و ژورنالیستهای دست به سینه اعتراض یک جامعه، هراس مردم از حکومت اوباشان اسلامی و آوارگی صدها هزار نفره را می بینند، اما باز هم از خوانایی فرهنگ مردم با طالبان میگویند، واقعا شرم آور است. مسبب و بانی وضعیت امروز افغانستان آمریکا و متحدانش هستند.

هراس و نگرانی از قدرتگیری اوباشان طالبان

اعتراضات در افغانستان در حال اوجگیری است، مردم و بویژه زنان شجاع تن به قوانین عصرحجری امارت اسلامی نخواهند داد، تجربه بیست سال گذشته در افغانستان و همچنین وضعیت نابرابر و غیرانسانی زنان در جمهوری اسلامی، آنها را در صف اول اعتراض قرار داده است، صدای اعتراض زنان از کابل تا شهر باصطلاح مذهبی قم و از تهران تا دیگر شهرهای اروپا علیه طالبان و امارات اسلامی اش بگوش میرسد. اعتراض به ارتجاع و قوانین اسلامی ریشه در اعماق جامعه دارد، این ریشه ها را نمیتوان با زور اسلحه خشکاند.


اعتراضات در شهرهای اروپایی هم علیه اوباشان طالبان گسترده تر میشود، مردم به خیابانها میآیند تا به مرتجعین اسلامی نشان دهند که در کنار مردم افغانستان هستند و نمیگذارند مشتی وحشی اسلامی مردم و زنان افغانستان را به بند بکشند.

کابل

تظاهرات در گوتنبرگ سوئد

کلن

و برنامه هایی هم در روزهای آینده تدارک دیده شده است از جمله: فرخوان به روز جهانی نه به طالبان!

در تجمعات اعتراضی روز شنبه ٢١ اوت، شرکت کنید! روز جهانی نه به طالبان!

مردم افغانستان حکومت مذهبی و قومی نمیخواهند، آزادی و رفاه و امنیت میخواهند، مدنیت میخواهند، میخواهند مثل انسان زندگی کنند و از چنگ وحوش اسلامی و کلیه نیروهای مرتجعی که در چند دهه گذشته اینهمه فاجعه به سر مردم آورده اند رهایی یابند.
باید با تمام قوا به یاری آنها برخاست. باید به تجمعات اعتراضی که در کشورهای مختلف شروع شده است پیوست و تظاهرات های بزرگتر و بیشتری در سراسر جهان سازمان داد.
دول غربی و نهادهای بین المللی را باید زیر فشار گذاشت که از به رسمیت شناسی طالبان خودداری کنند. مردم ایران که در حال شکل دادن به انقلاب علیه سر مار اسلام سیاسی هستند بویژه میتوانند نقش مهمی در داخل و خارج ایران در تقویت جنبش نوینی که توسط مردم افغانستان شروع شده است ایفا کنند.

افغانستان به کجا می رود؟ گفتگوی خلیل کیوان با حمید تقوایی – ۱۹ اوت ۲۰۲۱

گفت و گو در مورد آخرین رویدادهای سیاسی در افغانستان – ۱۸ اوت ۲۰۲۱


بیشتر بخوانید:

جهان باید به حمایت از مردم افغانستان برخیزد

بیانیه حزب کمونیست کارگری در مورد قدرت گیری طالبان در افغانستان

مرگ بر طالبان، چه در کابل چه تهران!

The world must defend the people of Afghanistan

امیر توکلی

اینرا هم بخوانید

فنلاند و سوئد و تبلیغات جنگی! امیر توکلی

این روزها با تهاجم روسیه به اوکراین و خطر گسترش جنگ، نگرانیهای به حقی را …