جوابیه بخش امور خارجه دولت انگلیس به نامه شیوا محبوبی در رابطه با نارنین زاغری ردکلیف

شیوا محبوبی  سخنگوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ نامه ای در رابطه با نازنین زاغری، زندانی دوتابعیتی، به وزارت خارجه انگلستان و نخست وزیر بوریس جانسون ارسال داشت.  در این نامه که لینک آن را در زیر مشاهده مینمایید در رابطه با پرونده سازی جدید برای نازنین زاغری، فشارهای وارده بر خانواده نازنین و سایر خانواده های زندانیان دو تابعیتی‌ و عدم اقدام موثر دولت انگلیس برای آزادی این زندانیان توضیح داده شد. 

وزارت خارجه انگلستان در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۱، در جواب ، نامه ای به کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان ارسال کرده که خلاصه ای از نامه را در زیر مشاهده میکنید. متن کامل نامه در انتهای این اطلاعیه می‌باشد.

 در این نامه گفته شده است : 

“ از نامه ارسالی  شما در مورد نازنین زاغری  تشکر میکنیم. تصمیم ایران برای صدور یک حکم دیگر برای نازنین زاغری  غیر انسانی وغیر قابل توجیه است و به عمد میخواهند فشار بیشتری به نازنین بیاورند.   ما به اقدامات محکم خود برای خاتمه دادن به وضعیت وی، برگشت وی به انگلستان و  پیوستنش به دختر و همسرش ادامه میدهیم. ما بارها از ایران خواسته ایم که نازنین را به زندان برنگردانند.  حق برخورداری از حفاظت دیپلماتیک  برای نازنین این موضوع را به مسله ای بین دو دولت تبدیل کرده است و علیرغم اینکه ایران  حاضر نیست دوتابعیتی بودن افراد را قبول کند ما این را تاکید کرده ایم که نازنین شهروند انگلستان است. ما هر اقدامی را که بنظرمان مناسب باشد را برای آزادی او انجام میدهیم.  ما متعهد هستیم که از آزادی دائم و فوری شهروندان دوتابعیتی  در ایران دفاع کنیم. وزیر خارجه  مسله آزادی شهروندان دوتابعیتی را با وزیر خارجه  ایران ظریف، رئیس جمهور روحانی  در مارس ۲۰۲۱ و همچنین سفیران ما در تهران با وزارت خارجه ایران در میان گذاشته است.  

نخست وزیر با  همسر نازنین زاغری در ماه ژانویه سال گذشته  ملاقات کرد تا راههایی را  برای حمایت از برگرداندن نازنین به انگلیس صحبت کنند.  وزارت خارجه در تماس با خانواده نازنین زاغری است و آنها را در ۳ مارس  ملاقات کرد.

ما همچنین نگران سایر  دوتابعیتیها که در ایران در زندان هستند میباشیم و از طرف خانواده اینها اقدام میکنیم. ما تصمیمات را بر اساس کیسها و اینکه چه چیزی به نفع آنها است اتخاذ میکنیم. “

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، مداوما سیاست گروگانگیری رژیم  جمهوری اسلامی را در رابطه با زندانیان دوتابعیتی افشا و با فشار به دولت‌ها  خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این زندانیان است . 

از شما مردم آزادیخواه دعوت میکنیم که زندانیان دوتابعیتی و خانواده هایشان را فراموش نکنید. در کشورهای اروپایی با نوشتن نامه به دولت محل اقامتتان خواستار آزادی این زندانیان شوید.

https://wp.me/p9yWrK-1Ey

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۲۸ ژوئن ۲۰۲۱

هفتم تیر ماه ۱۴۰۰

اینرا هم بخوانید

زنده یاد رامین فاتحی- شمی صلواتی

سالروز کومه له بود که در «کلن»با «رادا» خواهر زنده‌ياد«رامین فاتحی»آشنا و هم‌صحبت شدیم.رادا «زندانی …