حزب کمونیست کارگری ایران: اعتصابات و اعتراضات کارگری ادامه دارد

کارگران فولاد اهواز، بازنشستگان فولاد مبارکه، کارگران تراورس شاهرود، معلمان یزد، کارکنان مخابرات روستایی قزوین، کارگران کاشی نیلو، کارگران گروه فولاد اورمیه، … در اعتصاب و اعتراض به سر میبرند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز

۳۵۰۰ کارگر گروه ملی فولاد اهواز متحدانه به اعتصاب ادامه میدهند. روز ۴ بهمن کارگران فولاد اهواز دومین روز اعتصاب متحدانه خود را پشت سر گذاشتند. مدیریت شرکت روز ۳ بهمن با واریز بخشی از حقوق آبان ماه کارگران، سعی کرد میان کارگران تفرقه بیندازد و اعتصاب را بشکند اما موفق نشد. در شیفت عصر حراست و مدیران تلاش کردند کارگران را با تهدید وادار به شکستن اعتصاب کنند. این سیاست هم کارساز نشد. کارگران با خواست پرداخت کلیه طلبهای خود متحدانه به اعتصاب ادامه دادند. اینبار مدیریت باقی طلب آبانماه کارگران را پرداخت کرد با این امید که کارگران به اعتصاب خاتمه دهند. اما کارگران اعلام کردند، حداقل یک ماه دیگر از مطالبات معوقه آنان  پرداخت شود تا در مورد ادامه اعتصاب تصمیم بگیرند. مطالبات کارگران به این شرح است: پرداخت فوری کلیه حقوق های معوقه، تعیین زمان دقیق و ثابت برای پرداخت بموقع دستمزدها، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و برقراری بیمه تکمیلی، تسریع در راه اندازی کارخانجات تولیدی و برکناری برخی از مدیران.

بازنشستگان فولاد مبارکه اصفهان

بازنشستگان فولاد مبارکه اصفهان فراخوان تجمع برای روز ۸ بهمن در مقابل استانداری اصفهان دادند.

کارگران تراورس شاهرود

روز ۵ بهمن کارگران راه آهن تراورس شاهرود در اعتراض به نداشتن ایمنی شغلی به اعتصاب خود ادامه دادند.

معلمان یزد

معلمان غیر دولتی در یزد وارد سومین روز اعتصاب و تجمع شدند. روز ۴ بهمن جمعی از معلمان غیر دولتی در یزد برای سومین روز در اعتراض به عدم پرداخت ده ماه حقوق خود مقابل استانداری تجمع کردند. معلمان همچنین به بلاتکلیفی استخدامی و به حقوقهای نازل ۷۰۰هزار تومانی اعتراض دارند.

کارکنان مخابرات روستایی قزوین

روز ۴ بهمن کارکنان مخابرات روستایی در اعتراض به تعویق پرداخت ۴ ماه دستمزد خود در مقابل شرکت مخابرات استان قروین تجمع کردند.

کارگران کاشی نیلو

تجمع کارگران کارخانه کاشی نیلو روز ۳ بهمن در مقابل استانداری اصفهان دست به تجمع زده و خواهان پرداخت فوری حق بیمه بهمن و آذر سال جاری شدند. در ادامه این اعتراض روز ۴ بهمن تجمع خود را به مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشاندند.

کارگران گروه فولاد اورمیه تجمع کردند

کارگران گروه فولاد ارومیه چهارشنبه ۴ بهمن در اعتراض به عدم پرداخت یک سال مطالبات خود در مقابل استانداری دست به تجمع اعتراضی زدند.

حکومتی که توان پاسخگویی به ساده ترین نیازهای مردم را ندارد باید سرنگون شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۵ ژانویه ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

پیام کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به مناسبت درگذشت رفیق یدی بیگلری 

متاسفانه خبر درگذشت رفیق یدی بیگلری  روز پنچشنبه ۲۸ مارس ۲۰۲۴ توسط بستگان ایشان اعلام …