حزب کمونیست کارگری ایران:بازنشستگان کوتاه نمی آیند

 دیروز بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی در تهران و مشهد تجمع کردند و فردا در بازنشستگان فولاد در اصفهان و روز ۲۹ آبان در تهران تجمع میکنند. بخش های مختلف بازنشستگان بیش از یکسال است که با قدرت به میدان آمده اند و هر روز با شعارهای کوبنده تر و سیاسی تر و با خواست های سراسری تر، اساسی تر و متحدکننده تر به اعتراض خود ادامه میدهند. مبارزه ای سراسری، با حضور زنان در صف اول این اعتراض. مبارزه ای سراسری که زمینه تشکل سراسری آنها را نیز فراهم کرده است.

 بازنشستگان در تمام این یکسال تجمع کرده اند، راهپیمایی کرده اند و شعار داده اند، نامه و طومار نوشته اند، در شهرستان ها یا در تهران جمع شده اند، متحد شده اند، خواهان حقوق بالای چهار میلیون شده اند، خواستی که متعلق به کل طبقه کارگر است. خواهان منزلت و معیشت شده اند، علیه اختلاس مقامات شعار داده اند، خواهان استعفای این و آن شده اند، سرود زیر بار ستم نمیکنیم زندگی خوانده اند و کوتاه هم نمیایند. هیچ نیرویی حریف این مبارزه عادلانه و آزادیخواهانه آنها نیست. اکنون میتوانند با تمام قوا بطرف ایجاد تشکل سراسری خود گام بردارند.

 بازنشستگان با این تلاش مستمر خود فضای تازه ای به مبارزه مردم داده اند اما مبارزه آنها نیز بر متن فضای اعتراضی کل جامعه صورت میگیرد. تاثیر میگیرند و تاثیر میگذارند.

 این مبارزه را باید با تمام قوا تقویت کرد. خواست رسیدگی به خواست های بحق بازنشستگان باید به خواست همه کارگران شاغل هم تبدیل شود. باید به خواست دانشجویان و نهادها و تشکل های مختلف مردمی هم تبدیل شود. این عرصه ای است برای همبستگی سراسری، برای تبدیل شدن مبارزات پراکنده به مبارزاتی سراسری، برای تبدیل شدن خواست های بخش های مختلف مردم به خواستهایی عمومی، از طب رایگان و تحصیل رایگان تا حقوق بالای ۴ میلیون، از آزادی تشکل و تجمع تا آزادی کارگران و معلمان و دانشجویان و فعالین زندانی و لغو اتهامات امنیتی.

 حزب کمونیست کارگری همه مردم را، کارگران و پرستاران را،‌ دانشجویان و همه انسانهای آزاده و متنفر از نظام نکبت و دزدسالار اسلامی را به همبستگی با مبارزات بازنشستگان در سراسر کشور فرامیخواند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

میثاق تشکل‌ها به مناسبت اول ماه مه (12 اردیبهشت) ۱۴۰۳

زن، زندگی، آزادی سال ۱۴۰۳، سال پیگیری سرسختانه و ایستادن بر میثاقی است که در فریاد زن، …