قربانیان زلزله غرب کشور قربانیان نظام مفتخور اسلامی هستند!

زلزله ای که شب گذشته ۲۱ آبان ماه در غرب ایران و شمال شرق عراق را لرزاند طبق آمارهای جمهوری اسلامی جان حداقل ۳۴۸ نفر را گرفت و ۵۹۵۳ مجروح بجا گذاشت. این آمار مربوط به ساعت ۱۲  امروز به وقت تهران یعنی ۱۴ ساعت پس از وقوع زلزله است. آمار قربانیان اما متاسفانه بیش از آمارهای حکومتی است. دهها هزار خانه نیز ویران شده و تنها بیمارستان سر پل ذهاب نیز بر سر بیماران و پرسنل بیمارستان فروریخته است. فرماندار ثلاث باباجانی گفته است که ۹۰ درصد منازل شهری بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد و منازل مناطق روستایی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیده‌اند. طبق گزارشات حکومتی در کرمانشاه ۱۰ نفر، اسلام آباد ۲۲ نفر، کرند ۱۴ نفر، سرپل ذهاب ۲۳۶ نفر، قصر شیرین ۲۸ نفر، ثلاث ۱۵ نفر و جوانرود ۳ نفر جانشان را از دست داده اند. به موجب این زلزله در شمال شرق عراق نیز تعدادی جانشان را از دست داده و تعدادی مجروح شده اند.

حزب کمونیست کارگری ایران صمیمانه به خانواده های جانباختگان در ایران و عراق تسلیت میگوید و برای مجروحین آرزوی بهبودی دارد.

علیرغم تبلیغات پر سر و صدای جمهوری اسلامی درمورد اعزام گروههای امداد و تجهیزات پزشکی، اما حتی طبق آمارهای خودشان کمترین کمک به نجات مردم اختصاص یافته و در بسیاری از روستاها تا صبح امروز حتی یک نفر از گروههای امداد حضور نداشته است و هیچ آماری از قربانیان زلزله در روستاها منتشر نشده است. ایرنا، خبرگزاری دولتی گفته است که مناطق زلزله‌زده با کمبود دارو، سرم، تخت و تجهیزات مواجه هستند. نماینده مجلس اسلامی از اسلام آباد غرب نیز گفته است بیمارستان‌های این منطقه، به شدت با کمبود نیرو و امکانات مواجهند. اینها گوشه هایی از اعترافاتی است که از لابلای تبلیغات دروغین حکومت بیرون میزند.

حزب کمونیست کارگری مردم سراسر ایران بویژه مردم غرب کشور را فرامیخواند با هر امکانی که در دست دارند به یاری همنوعان خود بشتابند. تجارب زلزله های قبلی نیز نشان داده است که مردم علیرغم همه موانعی که حکومت بر سر کمک رسانی آنها ایجاد کرده است بیشترین کمک را به زلزله زدگان و نجات جان مصدومین رسانده اند. همزمان باید حکومت را در سراسر کشور تحت فشار قرار داد تا مجروحین را رایگان و با تمام امکانات تحت مداوا قرار دهد و خسارات مالی مردم را تماما بعهده بگیرد و در اسرع وقت و با تمام امکانات مناطق زلزله زده را بازسازی کند.

زلزله یک حادثه طبیعی است اما تلفات زلزله و خسارات آن طبیعی نیست. مستقیما به نظام حاکم، به مناسبات اقتصادی و به حکومت مربوط است. مربوط به میزان رفاه و فقر مردم و هزینه ای است که صرف زیر سازی مناطق مسکونی و پیشگیریها و خانه های مردم و تاسیساتی مثل بیمارستان ها و مدارس و غیره شده است. اگر نظام کثیف اسلامی بر این مملکت حکومت نمی کرد و درآمدهای ناشی از کار و تلاش مردم صرف رفاه مردم شده بود شاهد یک صدم این تلفات نیز نبودیم. اگر میلیاردها میلیارد دلار صرف سرکوب مردم، صرف زندان ها و موسسات مذهبی، صرف دزدی های مقامات و صرف جریانات تروریست و مرتجع در منطقه نشده بود و صرف رفاه مردم میشد، خانه های مردم بر سرشان فرو نمیریخت. مردم در زلزله و سیل و سایر حوادث طبیعی جان میبازند چون مشتی دزد و جنایتکار بر این مملکت حکومت میکنند که ذره ای برای جان مردم ارزش قائل نیستند. سالانه هزاران نفر در جاده ها و در مراکز کار جانشان را از دست میدهند چون حکومتی تا مغز استخوان فاسد و ضد مردمی بر سر کار است. و مردم بدرست حکومت اسلامی را مسبب اینهمه تلفات و همه معضلات و محرومیت های خود میدانند. قربانیان زلزله غرب کشور نیز قربانیان نظام مفتخور اسلامی هستند.

حکومت نکبت اسلامی باید گورش را گم کند و بر ویرانه های آن جامعه ای انسانی، آزاد، مرفه و برابر بدست خود مردم ساخته شود.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۳ نوامبر ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

گزارش کمپین مالی حزب برای جمعآوری حداقل ۱۰۰ هزار دلار در یک ماه- لیست شماره پنج

کمپین مالی حزب لیست شماره ۵ در پاسخ به فراخوان حزب برای جمع آوری حداقل …