حزب کمونیست کارگری: کارگران تراورس دست به تجمع سراسری زدند

روز چهارشنبه ۴ بهمن کارگران راه آهن تراورس دست به اعتراض سراسری زدند و در شهرهای تهران، زاگرس، شاهرود، مراغه، اسلام شهر، کرج و … تجمع کردند. کارگران راه آهن در تهران روی ریل ایستادند و مانع حرکت قطار شدند.

کارگران راه آّهن تراورس تهران روز ۴ بهمن دست به اعتصاب زدند و با ایستادن روی ریل مانع حرکت قطارها شدند. کارگران اعلام کردند تا رسیدن به خواستشان به اعتصاب و اعتراض ادامه میدهند.

کارگران نواحی مختلف راه آهن در شاهرود از ساعت هشت صبح تجمع اعتراضی برپا کردند و خواهان پرداخت فوری چهارماه دستمزد و حق بیمه خود شدند. کارگران به نداشتن امنیت شغلی نیز اعتراض دارند.

در زاگرش کارگران تراورس در اعتراض به تعویق پرداخت چهار ماه دستمزد و نداشتن ایمنی شغلی و نوع قراردادهایشان از ساعت ۸ صبح دست به تجمع زدند.

کارگران تراورس حوزه ۲۲ مراغه نیز امروز به این اعتصاب پیوستند و ساعت ۸ صبح تجمع اعتراضی برپا کردند.

کارگران راه آهن تراورس در اسلامشهر در اعتراض به نداشتن ایمنی شغلی دست به اعتصاب زده و مقابل فرمانداری تجمع کردند.

در کرج نیز کارگران تراورس دست به تجمع زدند.

این تجمعات شکل سراسری و متحدانه داشت و در همه این شهرها کارگران متحد و سازمانیافته از ساعت ۸ صبح تجمع خود را شروع کردند.

کارگران تراورس راه آهن در ماههای گذشته بارها دست به اعتصاب و تجمع زده اند. تجمع سراسری امروز گام بزرگی در جهت اعتصاب و تجمع سراسری آنها است. پرداخت فوری دستمزدهای معوقه، امنیت شغلی و پرداخت بیمه از جمله خواست های فوری ۷۰۰۰ کارگر تراورس در سراسر کشور است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراضات کارگران کاغذ پارس، مالباختگان رضایت خودرو، پرستاران

امروز پنجم اردیبهشت ماه بدنبال اعتراض متوالی کارگران کاغذ پارس علیه اخراج صد نفر از …