حمله موشکی سپاه به اربیل

در جریان حمله موشکی بامداد یکشنبه ۱۲ مارس ۲۰۲۲- ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، دوازده فروند موشک بالستیک به اربیل، مرکز منطقه خودمختار کردستان در شمال عراق شلیک شد. سپاه پاسدارن مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

در بیانیه سپاه آمده است که این حمله در واکنش به کشته شدن دو سپاهی در سوریه بوده و “مرکز راهبردی توطئه و شرارت” وابسته به اسرائیل هدف حمله قرار گرفته است، اما این موشک ها در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل، بدون وارد آمدن خسارتی، فرود آمدند.

عجیب نیست؟ قرار بود این موشکها در انتقام از کشته شدن دو فرمانده سپاه پاسدران، مراکز اسرائیلی را هدف قرار دهند اما در نزدیکی کنسولگری آمریکا فرود آمدند. سپاه پاسدارن یا نمی تواند چند موشک را با دقت شلیک کند، یا اینکه این حمله موشکی هم فقط جنبه تبلیغاتی داشته و جرات انتقام گیری ندارد. این حرکت از نوع همان “انتقامگیری سخت” است که سپاه پاسداران در مورد قتل قاسم سلیمانی وعده آن را داده و چند موشک را با اطلاع و هماهنگی قبلی به اطراف ساختمان های نظامی آمریکا در اربیل شلیک کرده بود. این نمایش بی خطر سپاه یک دلیل دارد: روسیه در مذاکرات برجام پشت جمهوری اسلامی را خالی کرده و رژیم اسلامی بیش از پیش منزوی و تنها تر شده است. می خواهند پیام بدهند هنوز قدرت بی ثبات کردن منطقه را دارند تا جدی گرفته شوند.

جمهوری اسلامی در انتقام از مردم البته دقت بالایی دارد، اما مردم در سرنگونی این حکومت روز به روز با دقت بیشتری عمل می کنند.

مندرج در ژورنال شماره ۵۷

اینرا هم بخوانید

سیل در سیستان و بلوچستان؛ به داد مردم برسیم– کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …