«حکومت هزار فامیل»

معاون اجرایی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتصابات فامیلی در انواع سطوح مدیریتی در دولت سیزدهم اظهار داشت: «انتصابات فامیلی در دولت مردمی و انقلابی فضا سازی رسانه‌ای است و ابدا در این دولت انتصابات فامیلی نداریم.».

حکومت هزار فامیل یکی از شعارهای اعتراض مردم در ایران علیه رانت خواران و اختلاس گرانی است که در دایره “فامیل” توسط سران ریز و درشت حکومت اسلامی ، شناخته شده هستند.

البته این جناب معاون خوب میداند که دروغ بزرگی را از روی ناچاری بیان کرده، آفتاب نیوز چند هفته پیش نوشته بود که: «رویه شخص رئیسی و اعضای کابینه در قبال اعتراض‌های عمومی به انتصاب‌های فامیلی – رفاقتیِ گسترده، تاکنون سکوت بوده.

روزنامه «شرق» در تاریخ یازدهم آبان سال جاری نوشت «فامیل‌بازی» و «رابطه‌سالاری» در بسیاری از انتصاب‌ها در وزارتخانه‌های نفت، آموزش و پرورش، و تعاون به طور گسترده‌ای در دولت رئیسی رواج داشته و حتی نزدیکان همسر رئیسی که به واسطه ارتباط فامیلی و رابطه خویشاوندی با صاحبان سلطه به پست‌ و مقامی رسیده‌اند.

حکومت فامیلی همزاد این حکومت است. هر چهار رئیس‌ جمهور پیشین شامل رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی، برادران خود را به سمت ریاست دفتر ریاست‌ جمهوری یا بازرسی ویژه ریاست جمهوری منصوب کردند.

فامیلها سوداگران تبهکاری هستند که با رانت و اختلاس دارایی های میلیاردی خود و سران حکومت اسلامی را به ارقام نجومی میرسانند. این در حالی است که میلیون ها تحصیل کرده و متخص در همه امور در صف بیکاری در انتظار لقمه نانی هستند.

مندرج در ژورنال شماره ۳۸

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …