درباره مضحکه انتخاباتی جمهوری اسلامی

لازم نیست انسان در ایران زندگی کند تا بفهمد که انتخابات در جمهوری اسلامی بی معنا و مسخره است. همه کس این را میداند. و فاکت و شواهد بی نهایت است. به همین دلیل نکته ای که اینجا میخواهم مورد بحث قرار دهم اثبات این ادعا نیست.
نکته ای که میخواهم تاکید کنم اینست که شرکت در مضحکه انتخابات حکومت اسلامی و رای دادن و رفتن پای صندوقهای رای یک اقدام کاملا ارتجاعی است. هرکس که پای صندوقهای رای این حکومت میرود به عمر این حکومت اضافه میکند. به سیاستهای ضد انسانی این حکومت کمک میکند. و با توطئه گری این حکومت برای مشروعیت دادن به خود همراهی میکند. و این کاملا اشتباه است.

ما باید کاری کنیم که خود حکومتی ها هم بگویند که انتخاباتشان بی رونق بوده است. باید کاری کنیم که روحیه شان خرد شود. دعواهای درونی شان زیاد شود. در برابر مردم به حالت دفاعی بیفتند. ناچار شوند قبول کنند که مردم علیه آنها هستند. باید صندوقهای رای را به خود حکومتی ها واگذار کنیم.

میدانم که عده ای مثل چهره های معلوم الحالی مثل بهنود میگویند “راى مى دهم چون باور دارم با راى ندادن من هيچ چيز عوض نمى شود” یکی به این دلال سیاسی شناخته شده بگوید مگر با رای دادن شما چه چیز عوض میشود جناب؟ جز اینست که حکومت هارتر میشود؟ میگویند اگر شما رای ندهید رئیسی بجای روحانی رئیس جمهور میشود. این بحث مسخره ترین و کثیف ترین بحث است. اولا رای من و شما و دیگران هیچ تاثیری در اینکه چه کسی از صندوق بیرون بیاید ندارد. خامنه ای و پاسداران و چند آخوند مرتجع دیگر می نشینند و تصمیم میگیرند که به صلاحشان است که چه کسی رئیس جمهور شود. ثانیا واقعا و واقعا اینها تفاوتی اساسی با هم ندارند. اگر فضای جامعه اعتراضی باشد و حکومت از جنایت وحشت داشته باشد هرکس بیاید ناچارا و از ترس مردم کمتر جنایت میکند. و اگر فضای همراهی با حکومت داغ باشد، هرکدام که سرکار بیاید فرقی نمیکند. جنایت و اعدام و دزدی و حقوقهای نجومی افزایش می یابد. همین چهار سال گذشته هم این را تجربه کرده ایم. این منطق ساده ماجراست. بنابرین استدلالات جریانات مرتجع و کثیف دوخردادی و توده ایستی و خانه کارگریها و مدافعان خجول حکومت را باید دور ریخت.

عقل سلیم میگوید دنبال انتخابات این حکومت نباید افتاد. هرجا زورمان رسید باید صندوقهای رای را توی سرشان خرد کنیم و بساطشان را بهم بزنیم. اما اگر زورمان الان نمیرسد باید بساطشان را تا آنجا که میتوانیم بی رونق سازیم. یک انتخابات بی رونق یعنی یک شکست برای حکومت و یک پیروزی نسبی برای مردم. و هرکس بعد از چنین شکستی سرکار بیاید ناچار است تا حدی که چارچوب حکومتش اجازه میدهد در برابر مردم کوتاه بیاید. و برعکس یک نمایش شلوغ و پرچمعیت انتخاباتی زبان همه جنایتکاران حکومت را در برابر مردم دراز تر میکند. این را سالهاست دیده ایم و تجربه کرده ایم.
باید بساط مسخره انتخابات حکومت اسلامی را بهم ریخت و این نمایش را به شکستی برای حکومتیان تبدیل کرد. این بنفع همه ما مردم از هر قشر و طبقه ای است.

اینرا هم بخوانید

“تمامیت ارضی” شعاری علیه تمامیت مردم- کاظم نیکخواه

لینک پادکست: http://tinyurl.com/mr49kmw5 “تمامیت ارضی” واژه ای کلیدی و مقدس در میان تقریبا همه جریانات ناسیونالیست …