درخواست تغییر کاربری کارخانه روغن قو

کارگران روغن نباتی قو می‌گویند مالک کارخانه روغن نباتی پارس قو درخواست دریافت پروانه برای ساخت و ساز در مکان فعلی کارخانه را به شهرداری ارسال کرده است. این در حالی است که پیشتر اعلام شده که این کارخانه موقتا تا تیرماه تعطیل شده است.

در همین رابطه روز گذشته در خبرها به از نقل از «جواد میرزاقلی» شهردار منطقه ۱۶ آمده بود که قرار است براساس درخواست مالک زمین های کارخانه روغن نباتی قو، موضوع صدور مجوز ساخت و ساز در این محدوده مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه صحبت‌های این مقام مسئول شهرداری تهرانآمده است که با روشن شدن وضعیت زمین های کارخانه روغن نباتی قو، تکلیف  ۳۰۰ کارگر با قیمانده در این کارخانه نیز به زودی مشخص می‌شود.

پیشتر علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار و از فعلان صنفی کارگری محدوده شهر ری به ایلنا گفته بود که تعطیلی موفت کارخانه روغن نباتی قو غیر قانونی است چرا که هرگونه تغییر ساختار در کارخانه‌ها باید به تصویب شورای عالی کار برسد.

کارگران روغن نباتی قو از ابتدای سال ۹۶ چندین تجمع صنفی در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی بهمن و اسفند، پاداش و بخشی از عیدی خود برگزار کرده بودند. کارگران این کارخانه در تجمعات خود بارها نسبت به فروپاشی ۳۰۰ خانوار کارگری هشدار داده‌اند.ایلنا

اینرا هم بخوانید

تاکید اسرئیل بر پاسخ به حمله جمهوری اسلامی

اسرائیل«کانال ١٢»: اسرائیل «به وضوح و نیرومندانه» به حمله جمهوری اسلامی پاسخ خواهد داد. واکنش …