دستگیری فعالان اجتماعی در کردستان

دستگیری، شکنجه و زندانی کردن شهروندان توسط ماموران رژیم قدمتی به درا زای عمر ننگین حکومت اسلامی در سراسر کشور ایران دارد.
بگیرو ببند و حتی اعدام فعالین اجتماعی از جمله: ازفعالین دفاع ازحقوق کودک گرفته تا فعالین کارگری و زیست محیطی، زنان و آزدیخواهان و دیگر فعالین جنبشهای اجتماعی در کردستان گویا پایانی ندارد. هر روزه به بهانه های واهی( اقدام علیه امنیت ملی و منتسب کردن آنها به احزاب اپوزیسیون کرد و …) در گوشه و کنار شهرهای کردستان دستگیر میشوند.
فرهاد محمدی، آمانج قربانی، فاضل قیطاسی، رضا اسدی، بختیار کمانگر، زانیار ضیمران، برهان ادوائیان، آرام ادوایی و مسعود شمس نژاد (منبع شازمن حقوق بشر کردستان) نمونه هایی از این اقدامات سرکوبگرانه نهادهای حکومت در کردستان است. شایان ذکر است که دستگیری این افراد و همه دستگیر شدگان به شکل بسیار وحشیانه و همراه باضرب وشتم برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم صورت گرفته است.
مشت نمونه خروار است این تعداد و تعداد خیلی بسیار بیشترازاینها، توسط نیروهای سرکوبگر حکومت درگوشه و کنار شهرهای کردستان دستگیر و روانه سیاه چالهای رژیم اسلامی میگردند و تحت وحشیانه ترین شکنجه ها برای اعتراف گیری اجباری، علیه خود وادار میشوند تا به خیال خام خود بین مردمی که از روز اول به این حکمت نه گفتند ترس و وحشت ایجاکنند و چند صباحی بیشتربه عمر ننگین شان بیفزایند .( این اعتراف گیری اجباری را با کمال پررویی وبرای ترس و وحشت بیشتر در صدا وسیمایشان پخش مکنند تا “مدرک” داشته باشند)
این دستگیری ها تا آنجا پیشرفته است که سازمان حقوق بشر کردستان ضمن ابراز نگرانی به این روش اعتراض کرده وخواستار رسیدگی به آن شده است.
حکومت با تمام وقاحت و بی شمری خود دروغ میگوید وانکار میکند کهف “در ایران زندانی سیاسی نداریم” اما به یمن میدیای اجتماعی که فوری خبرش در همه جا میپیچد و هرکس برای خودش یک خبرنگار است، دیگر این حنا رنگ باخته و رژیم را وادار به اعترف غیر رسمی کرده است ونمیتواند انکار کند.
باید به این دستگیری ها و زندان و شکنجه و اعدام پایان داد و خواستار آزادی بدون قید و شرط تمام زندانیان سیاسی شد. نباید هیچکس بدلیل باورهایش مجرم محسوب شود و مورد تعقیب، آزار، اذیت، شکنجه و زندان قرار بگیرند. آزادی بدون قید و شرط سیاسی حق بی چون و چرای افراد جامعه است. اگر مجرمی باید محاکمه شود، سران و کاربدستان حکومت اسلامی هستند که باید بجرم جنایت بیش از چهل سال علیه مردم ایران محاکمه شوند.
٥ آبان۱۳۹۹، ٢٦ اکتبر ۲۰۲۰
ایسکرا ۴ ۱۰٦

اینرا هم بخوانید

دو ویروس کشنده، ویروس کرونا و ویروس رژیم اسلامی

مردم ایران نزدیک به یکسال است با ویروس کرونا روبرو هستند و بیش از چهار …