دوستان و دشمنان مردم

معجونی از خرافات، تعصب و نفرت؛ خرافات اسلامی، تعصب قومی_آذری و نفرت از فارس و کرد و ارمنی تحت عنوان فرهنگ آذری پخته می‌شود تا در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی، از آن بعنوان ابزاری برای سازمان دادن یک صف مرتجع و فاشيست در مقابل ترقی خواهی، آزادی خواهی و برابری طلبی استفاده شود. لابراتوارها و مكانهاى توليد اين معجون استفراغ آور گردهمايى ها و تجمعاتى تحت عنوانهايى مثل بررسى تاريخ آذربايجان و يا كندوكاو در زبان و فرهنگ آذرى و يا كانالهاى تلويزيونى مثل گوناز تى وى است. این یک جنبش ناسیونالیستی و فاشیستی است.

جنبشی که تاريخ ”دان‟ هاى تقلبی اش تاریخ ده هزار ساله برایش می‌تراشند، قصیده سرایانش اشعار کینه و نفرت تولید می‌کنند، نوازندگان و خوانندگانش حسرت تزریق جامعه میکنند، قلم بدستانش حقایق را وارونه مینویسند و سیاستمدارانش از وحدت ترکان و ایجاد امپراتوری بزرگ ترک داد سخن می‌گویند. جامعه ایده‌آل این جماعت جامعه ای است که در آن زنها در خانه آشپزی میکنند و مردان در قهوه‌خانه‌ها نشسته و به ساز عاشق ها گوش میکنند. قهرمان معاصر این جماعت مرحوم ملاحسنی، مرجع تقلید شان شریعتمداری، سیاستمدار نامی شان نادر قاضی پور، شومن تلویزیونی شان احمد اوبالی، شاعران و سربازان شان بچه پاسدارها و بچه بسیجی ها هستند. تولید دسته جمعی این جماعت فرهنگ عقب مانده ای است که جایی در میان مردم مترقی ندارد. ولی این جماعت مثل ویروس‌های پراکنده‌ای هستند که در شرایط مناسب می‌توانند سم خود را بر جامعه بریزند. اینها علاوه بر داشتن یک پتانسیل مسموم کننده، خود محصول یک جامعه آفت زده هستند؛ جامعه ای که بمدت ۴ دهه زیر حکومت فاشیستی چون حکومت اسلامی سرمایه‌دارن اداره شده و از کوچکترین و اولیه ترین حقوق انسانی محروم شده است.

این جماعت همزاد خود جمهوری اسلامی هستند که با انگشت گذاشتن به برخی از جنبه‌های ستم ملی، از جمله محرومیت مردم ترک زبان از حق تحصیل بزبان مادری در آذربایجان و انکار کردن و پوشاندن علتهای واقعی وجود و ادامه این ستم ها، تلاش می‌کنند به چشم مردم آذربایجان خاک بپاشند و آنها را از پیوستن به صفوف اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی باز بدارند. اگر تبعیض قائل شدن و اختلاف انداختن بین مردم یکی از شیوه های حکومت فاشیست اسلامی بوده است، این ناسیونالیست ها با تکرار همان رفتار و با تلاش برای ایجاد بدبینی و نفرت از فارس زبانها و کرد زبانها در آذربایجان، نوک اعتراضات مردم علیه جمهوری اسلامی ایران را منحرف کرده و با تبدیل آن به اعتراض علیه فارس و کرد، آب به آسیاب جمهوری اسلامی می‌ریزند. اینها، خواسته یا ناخواسته، به ادامه حیات جمهوری اسلامی و از این طریق حتی به دوام ستم ملی کمک می‌کنند. و بهمین دلیل اینها نه دوستان مردم بلکه دشمنان مردم هستند.

 

جليل جليلى

لندن ۷ فوريه ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

بحثى در رابطه با مقوله انقلاب و انقلاب جارى در ايران- جلیل جلیلی

مقدمه: بحثهاى زياد و نظرات گوناگونى در مورد انقلاب، بويزه انقلاب جارى در ايران، در …